[c++] Muis besturen

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
Ik ben van plan om een progje (in C++) te schrijven waarmee je de hele pc kunt besturen via het tobo. De muiscursor moet dus ook te besturen zijn via het tobo.
De ingedrukte toetsen van het tobo aflezen moet lukken, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen met de muiscursor te verplaatsen. Het liefst heb ik een manier waarmee ik dat (ook) op Linux kan doen, omdat het programma daar vooral op zal gaan draaien.

Ik hoef geen kant-en-klaar script, maar heb liever gewoon een duwtje in de goede richting :)

Knight who says 你

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52
http://msdn.microsoft.com...tcursorpos.asp?frame=true

Denk dat je met deze link wel wat kan maken, helaas niet crossplatform maargoed :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Onder Windows bestaat al een manier om je muis te besturen met toetsenbord (numpad-toetsen). Ergens bij toetsenbord kun je dat instellen geloof ik :)

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
Jammer dat het allebei alleen onder Windows werkt, maar toch bedankt. Ik zal zelf ondertussen nog wat verder zoeken.

Knight who says 你

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het kan ook niet met puur C++ dus je bent sowieso op de functies van het platform aangewezen. Dus een portable iets kun je wel uit je hoofd zetten :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Je kunt toch een kleine abstractie laag aanbrengen zodat de hele applicatie 1 functie gebruikt om die cursor te bewegen maar dat per platform die functie een andere implementatie heeft? Het enige wat je dan verandert als je de applicatie poort naar een ander platform is de implementatie van die functie, de rest van je code kun je dan hetzelfde laten.
Pagina: 1