Toon posts:

Disksize mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me vertellen waar ik kan controleren hoeveel disksize ik op de mailserver gebruik? Ik kan nu geen mail meer ontvangen omdat ik kennelijk niet voldoende diskruimte heb op de server.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je wat meer informatie geven? Provider, welke mailserver, welk programma, etc etc? Je vertelt nu alleen dat het pijn doet, maar niet eens waar en bij wie.... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dacht dat ik in de speedlinq topic zat.
Gaat om speedlinq. Ik gebruik TBird en heb TBird zo ingesteld dat die mails voor max 30 dgn op de mailserver laat staan en ze dan verwijdert.
Alleen als mensen me nu een email willen sturen krijgen ze de melding dat ik geen diskspace meer schijn te hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vraag je mailbox limiet op bij de helpdesk, of zoek die op in de specificaties?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat die gasten een veel te dure helpdesk hebben. 70 ct /min en een minimale wachttijd op dit moment van ruim 15 minuten. In de specs wordt je er ook niet veel wijzer van. Er staat een groote gespecificeerd maar ik wil weten wat de actuele grootte is en hoe ik nu de mails van die server af kan krijgen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:44:
Probleem is dat die gasten een veel te dure helpdesk hebben. 70 ct /min en een minimale wachttijd op dit moment van ruim 15 minuten. In de specs wordt je er ook niet veel wijzer van. Er staat een groote gespecificeerd maar ik wil weten wat de actuele grootte is en hoe ik nu de mails van die server af kan krijgen.
krijg je dat niet te zien als je de webmail ofzo opent?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Schot voor open doel: log eens in @ webmail van Speedlinq? Ongetwijfeld kun je zo wat mailtjes opruimen, en wie weet staat er ook het actuele verbruik.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:44:
Tja, dat nadeel neem je natuurlijk op de koop toe als je een provider als Speedlinq neemt... Gebruik Mailwasher en ruim je mail op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, de webmail van speedlinq is van het primitieve soort. Je krijgt alleen de eventueel aanwezige emails te zien. In mijn geval zijn dat er NUL want die heb ik eerst opgeruimd toen ik deze berichten kreeg.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Misschien is speedlinq niet de handigste provider om dit soort mail-handling bij te doen.
Kun je misschien een 30-daagse back-up van je mail bewaren op je eigen computer(s)?

Bij xs4all heb je iets van 500MB ruimte per alias, maar in 30 dagen met veel attachments zou dat ook te weinig kunnen zijn. Al laat ik nooit mail op de server staan.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu zo ingesteld dat TBird geen mail meer op de server laat staan. Ben benieuwd of dit gaat lukken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk moet je ook de mailbox nog leegkieperen, dat moet ik ook vaak bij webmails. Mails worden alleen maar in de deleted items gezet, maar nemen nog wel gewoon de ruimte in.

Zoals gezegd: gebruik Mailwasher. Gratis en veel beter dan de webmail.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
ajb bij de helpdesk of speedlinq topic vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.