Scanner (van een All-in-One) delen via een Windows Server...

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik heb me helemaal dood gezocht in google-groups maar ik kan zeer weinig vinden...

Duuren pakketen wil ik niet.. Ik wil gewoon vanaf mijn ActiveDirectory servertje mijn All-in-One delen daar mijn computers dicht bij elkaar staan...

USB switchen vind ik ook maar niks..

Optie? Roept U maar!!!!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Voor zover ik weet kan dit niet, ..

Ook niet zo onlogisch want het is nogal vrij onpraktisch :)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Waarschijnlijk moet je driver het ondersteunen om volledige functionaliteit te hebben. Je kunt je usb-poort delen met https://www.intellidriver...s&subpg=1&id=16&cp1219564.
Geen idee of het werkt maar ik kwam het pas tegen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft je scanner een ingebouwde printserver, of heb je een losse? Sommige AIO's kan je op die manier aansluiten. Het is wel een beetje afhankelijk van het model dat je hebt, en je zal zo goed als zeker de software op beide pc''s moeten installeren.

Je geeft erg weinig info, ik zie niet welke versie van windows je gebruikt, watvoor printer je hebt, wat je zelf al had gevonden, wat je hebt geprobeerd en last but not least wat je al had gevonden met de diverse zoekmachines.
heb op de gang bij drie kantoren via een printserver een hp g85 allinone gedeeld over drie pc's. Dit werkt enkel met één specifiek type jetdirect, alleen kan ik even niet meer op het typenummer komen :P

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 06-03-2007 22:24 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de snelle tips!! en reacties...

Dat van sanfranjake: Je bent niet de enige die vind dat ik vrij weinig opschrijf (ik heb gisteren een e-mail gehad.. :( ) Ik ben zelf 16 en werk in een computerzaak en heb 3 servers draaien...(van die echte die je in een rack hangt :D )...

Ik zit zelf nog op school (vwo=veel huiswerk enz.) en heb niet altijd veel tijd, maar ik kan vertellen dat ik een Canon MP 500 heb. Printer delen gaat natuurlijk prima! maar nu de scanner...

Ik had eerst W2K3 R2 draaien maar heb nu Windows Server Longhorn draaien (ik moet zeggen: bevalt GOED! :P)

ff off-topic was dit wel een beetje... Maar geef toe: is het niet leuk om ook gewoon een beetje te kletsen op tweakers? Ik bedoel ik heb me rot gezocht naar een oplossing; als je jezelf dan dom houd dan krijg je vaak nog meer te horen! O-)

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Maar goed ik heb dus een Canon MP500.. iemand enig idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
tim427 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:52:
ff off-topic was dit wel een beetje... Maar geef toe: is het niet leuk om ook gewoon een beetje te kletsen op tweakers? Ik bedoel ik heb me rot gezocht naar een oplossing; als je jezelf dan dom houd dan krijg je vaak nog meer te horen! O-)
Om te kletsen hebben we andere fora, Windows Servers en Server-software is een technisch forum waar patsen met je servers niet toegestaan is. Ergo ik heb op m'n werk ook 87 van die "echte" staan, net als de gemiddelde tweaker die hier komt ;) Niet zo interessant dus. Daarnaast staat heel duidelijk in onze policy dat slowchatten in de techfora niet toegestaan is.

Ook geef je aan dat je je rotgezocht hebt, en je liever dom hjoudt. Dat is niet de insteek van dit forum. Hier op GoT verwachten we dat je zelf uitgebreid onderzoek doet, en dat ook uitgebreid aan ons vertelt in je topicstart. Zo komen we niet met dubbele tips, en kan iemand anders ook nog eens iets aan je topic hebben. Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog maar eens na, en geef alsjeblieft alle info die je al hebt. Zonder is het niet interessant voor anderen om te reageren, omdat je niet echt gemotiveerd overkomt. GoT is nog altijd géén helpdesk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

gaat niet lukken. de scanfunctie is niet te delen.
Heb om deze reden laatst bij een klant ook een usb all-in-one moeten vervangen door een netwerkmodel.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:43:
Heb om deze reden laatst bij een klant ook een usb all-in-one moeten vervangen door een netwerkmodel.
second that. gaat bij mijn weten niet werken.
enige wat je kan doen is een oud workstation aan dat ding hangen met een shared drive zodat mensen dingen op de 'scanplek' kunnen scannen en die daarna vanuit hun werkplek kunnen ophalen.

of anders een netwerk versie kopen inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:43:
zonde want als je er een hp jetdirect op had gezet (moet je wel een hp officjet hebben) dan kan je via de webbrowser naar het IP van de jetdirect browsen en heb je een extra 'scan' knopje om de scanner aan te sturen een de output naar je pc te downloaden.

A wise man's life is based around fuck you

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
OK bedankt! ik dacht al dat het niet ging lukken... Ik heb nu een "scan" share gemaakt en de knop "Scannen"op mijn All-in-One gekoppeld aan een scriptje: 1. Scan normaal, vraag dus hoe en wat... 2. hij staat dan in een Temp. map. en gaat automatisch naar de share.

Soepel toch?

Ik ben nu bezig met een tweede scherm op mijn server aan tesluiten zodat ik de 15" tft achter die All-in-One kan zetten; hij laat dan de preview zien en als hij dan goed is zet mijn Progsel hem in zijn share...

Stom dat ik hier niet eerder aan had gedacht!!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Powershell schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:28:
[...]

zonde want als je er een hp jetdirect op had gezet (moet je wel een hp officjet hebben) dan kan je via de webbrowser naar het IP van de jetdirect browsen en heb je een extra 'scan' knopje om de scanner aan te sturen een de output naar je pc te downloaden.
Gaat dat met elke jetdirect (icm een officejet) of alleen maar met bepaalde modellen?

Heb namelijk nog een 175x (usb) en een 500x (parallel) ergens in een la liggen die stof aan het happen zijn.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
elke jetdirect, dwz een actueel model niet een uit 1990

[ Voor 59% gewijzigd door Zwelgje op 11-03-2007 19:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Volgens mij bestaat hier ook een (brakke) netwerk driver voor van HP. Kan hem zo 123 niet vinden maar heb hier in het verleden mee gewerkt. Ben er toen mee gestopt omdat het netwerk scannen sloom en onstabiel is, zelfs met een hp netwerk scanner die ik later nog geprobeerd heb.
Pagina: 1