Toon posts:

MP3 collectie ligt overhoop... *

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb hier een (voor mij) groot probleem.
Ik heb een aantal Gb's aan mp3's op mn harddisk staan. Nu zijn alle bestandsnamen aangepast. Op zich zou dat geen ramp moeten zijn, maar ik kan het niet herstellen. Wat er nu staat is bijv:
arl jam - en - 00 - ive
Dat zou:
Pearl Jam - Ten - 03 - Alive moeten zijn.

Hebben jullie een idee met welk tooltje/hoe ik dit kan aanpassen? Handmatig is niet te doen voor dit aantal mp3's.

Tnx!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bijvoorbeeld Tag&Rename, of de rename tool van Total Commander. En er zijn ongetwijfeld nog vele alternatieven die je via google gemakkelijk zelf kan vinden :)

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 21:01

Specs

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:03:
Hallo allemaal.

Ik heb hier een (voor mij) groot probleem.
Ik heb een aantal Gb's aan mp3's op mn harddisk staan. Nu zijn alle bestandsnamen aangepast. Op zich zou dat geen ramp moeten zijn, maar ik kan het niet herstellen. Wat er nu staat is bijv:
arl jam - en - 00 - ive
Dat zou:
Pearl Jam - Ten - 03 - Alive moeten zijn.

Hebben jullie een idee met welk tooltje/hoe ik dit kan aanpassen? Handmatig is niet te doen voor dit aantal mp3's.

Tnx!
Meestal is dat een teken van luiheid... B) Het kán immers gewoon wel ;)

Je kunt natuurlijk de onderstaande genruiken, maar was je ID3-tagging wel in orde? Dan kun je met diverse tools aan de slag, en snel hele albums renamen!

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 06-03-2007 20:07 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb het weleens handmatig gedaan, maar dat zal in 1996 oid zijn geweest :+

Tag & Rename oid dus. Maar dat heeft geen haast (de SCHREEUWERIGE! topictitel is dan ook zwaar overbodig), kijk eerst naar de oorzaak. Waarom en hoe is het hernoemd?

Een zelfgemaakt foutief rename scriptje? (Heb je dan nog ergens de originele lijst?)
Malware? (Zorg dan dat je daar helemaal vanaf raakt...)
Je weet het niet? Zie dan malware.
Een standaard maar brak MP3 bibliotheektool? (Zie dan de vele topics op GoT die dit al behandelen ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Geeft die rename-optie niet gewoon een voorafingestelde naam? Dan heeft ie toch net zoveel werk... Ik zou het in de richting van mp3-tags gaan zoeken. Eens kijken wat er beschikbaar is

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tag en Rename is erg goed, ik heb gisteren ook nog 3000 mp3's ermee getagged.
Als je hele albums hebt dan kun je die daarin op amazon opzoeken en daar de tags van strippen, klusje van niets. Duurt natuurlijk wel een paar uur, maar dan heb je meteen ook de albumart.
Anders kun je ook nog the godfather gebruiken: klik

of Musicbrainz volgens mij doet deze het helemaal automatisch.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Tagscanner for life :) Kun je ook meteen een mooie mappenstructuur mee maken. Nederlands, gratis, redelijk snel en handige GUI ;) Aanrader!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

Wilde niet schreeuwerig zijn, maar baal er op dit moment stevig van (mijn excuus als ik schreeuwerig overkwam)

Tag & Rename is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Mijn vriendin weet alleen niet meer hoe het komt...

Ik ga kijken of ik het kan oplossen.
Logische volgorde? Tags updaten voor alle nummers en daarna de bestandsnamen renamen adhv tags? Of hebben jullie andere tips?

Tnx!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:32:
Hmm,

Wilde niet schreeuwerig zijn, maar baal er op dit moment stevig van (mijn excuus als ik schreeuwerig overkwam)

Tag & Rename is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Mijn vriendin weet alleen niet meer hoe het komt...

Ik ga kijken of ik het kan oplossen.
Logische volgorde? Tags updaten voor alle nummers en daarna de bestandsnamen renamen adhv tags? Of hebben jullie andere tips?

Tnx!
Oew... zou dat soms de oorzaak zijn? B)

/niet serieus dus :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 16:43
Ah.. Van brakke tags bestandsnamen gemaakt? :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:32:
Logische volgorde? Tags updaten voor alle nummers en daarna de bestandsnamen renamen adhv tags?
Zo zou ik het inderdaad doen, kan je zelf nog kiezen welke format je de bestandsnamen wilt hebben. :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

http://musicbrainz.org/

Musicbrainz tagger die "luistert" naar elk nummer en maakt er een fingerprint van, deze vergelijkt hij met een online database en ongeacht brakke bestandsnaam en/of tag weet hij welk nummer het is!

Aanrader in jouw geval.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

MaCe1337 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:15:
http://musicbrainz.org/

Musicbrainz tagger die "luistert" naar elk nummer en maakt er een fingerprint van, deze vergelijkt hij met een online database en ongeacht brakke bestandsnaam en/of tag weet hij welk nummer het is!

Aanrader in jouw geval.
Bij mij had dat tot gevolg dat een aantal nummers hele andere tags kregen.
Pearl Jam werd dus George Micheal enzo :o 8)7
Beetje mee uitkijken dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met Tag & Rename. Is het ook mogelijk om een hele map met bijv 100 albums in 1x te laten retaggen? Want nu moet ik mapje voor mapje handmatig kiezen :S

Heeft iemand hier een handige truc voor?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-07 07:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Even de hotkeys opzoeken en leren en klaar. Ik denk dat ik per album 10 sec. nodig heb, max. Je zult namelijk toch per album moeten aangeven welke disc bij freedb het is.

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 18:13
Beta schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:34:
[...]

Bij mij had dat tot gevolg dat een aantal nummers hele andere tags kregen.
Pearl Jam werd dus George Micheal enzo :o 8)7
Beetje mee uitkijken dus.
Ja zulke software lijkt ideaal, en misschien kan dat het ook zijn. Maar ik heb wel eens wat nummers met m'n bandje opgenomen en die hadden via SonicStage blijkbaar een naam gekregen. Ik zag een nummer en artiest staan die ik niet kende, dus ik vroeg me af of ik dat eens gedownload had ofzo. Ik luister ernaar en toen bleken wij het zelf te zijn, behoorlijk maf.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, stapje voor stapje kom ik dichterbij.
Ben nu met Tag & Rename opnieuw aan het taggen geslagen (handmatig, dus een monnikenwerk). Ik krijg met Tag & Rename geen verbinding met freedb. Wel met Amazon. Ook niet met de firewall uit. Hebben jullie enig idee hoe dit kan?

Tnx!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat ook een goede rename-tool is, is mediamonkey. Werkt ook heel eenvoudig, en je kan op basis van bestaande tags/bestandnamen zo een nieuwe directory-structuur/file-naam creeeren :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding: cannot resolve host, error 2. Volgend de faq ligt dat aan proxy of firewall, maar ik heb geen proxy en firewall staat uit...
Iemand een idee? Want met amazon vind ik een groot deel van de albums niet.

Tnx!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 16:24

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:45:
Ik krijg de melding: cannot resolve host, error 2. Volgend de faq ligt dat aan proxy of firewall, maar ik heb geen proxy en firewall staat uit...
Iemand een idee? Want met amazon vind ik een groot deel van de albums niet.

Tnx!
Wel een fake emailadres ingevuld bij de freedb options? Vergeet ik ook wel eens en dan doet ie het ook niet.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Wel een fake emailadres ingevuld bij de freedb options? Vergeet ik ook wel eens en dan doet ie het ook niet.
Neej helaas. Dat hielp me niks....

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

lh-Online.nl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:26:
Tagscanner for life :) Kun je ook meteen een mooie mappenstructuur mee maken. Nederlands, gratis, redelijk snel en handige GUI ;) Aanrader!
http://www.download.com/X-Development/3260-20_4-83897.html

Weet je zeker dat het Nederlands is :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is oa in het nederlands. Kun je kiezen bij installatie.
Is er inmiddels iemand die me kan helpen met mn freedb probleem?

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ramzzz schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:05:
[...]

Meestal is dat een teken van luiheid... B) Het kán immers gewoon wel ;)
Of een teken van intelligentie? Makkelijk doen terwijl het moeilijk kan? :P

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

(jarig!)
Iet schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:36:
[...]

Of een teken van intelligentie? Makkelijk doen terwijl het moeilijk kan? :P
Vraag het een willekeurige nerd/techniek-geek (I presume some intelligence resides there :P):
notoir lui, en daarom overal een 'tooltje' voor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 10-03-2007 11:12 ]

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik heb mijn mp3 collectie goed getagt. Maar ik mis nog slechts twee dingen genre en jaar. Ik wil dit allemaal automatisch gaat. Zoals musicbrainz kan dat?. En weet iem of er een programma is die automatisch cover van bijv amazon haalt door id3-tags te lezen. Zodat ik niet alles handmatig doet.

gr
Martin

realityalways start as a dream

Pagina: 1