Applicaties op 2 os'en gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik heb zojuist de OEM versie van Vista binnen gekregen. Maar ik wil nog niet helemaal overstappen op vista, en dus windows xp ook soms nog gebruiken. (daar heb ik zo mijn redenen voor.) Maar ik zou graag alle applicaties 1 maal willen installeren. Ik weet dat ik het wel op XP en Vista apart moet doen, maar het is dus de bedoeling om de programma's op D:\ te installeren. Daardoor bespaar ik de helft van de ruimte. Maar kan ik het ook op de een of andere manier zo doen, dat hij tijdens de setup niet automatisch in C:\ gaat installeren, maar in D:\ of moet ik dat bij elke applicatie handmatig instellen?

Alvast heel erg bedankt!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nopz gaat niet, imv registerentries, als hij bijvoorbeeld in Vista een instelling in het register opslaat, kan je die niet gebruiken in XP ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Snakiej schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:02:
Nopz gaat niet, imv registerentries, als hij bijvoorbeeld in Vista een instelling in het register opslaat, kan je die niet gebruiken in XP ;)
Ja dat snap ik, maar ik wil de programmas het liefst niet op 2 verschillende plaatsen installeren. Dus dat ik hem eerst bijv. onder XP in "D:\Progje" zet, en daarna nog een keer in vista in "D:\progje\". Daardoor zou het geen probleem op moeten leveren met registerentries en dergelijke. Maar de bedoeling is dus dat de setup altijd automatisch in D:\ installeerd, in plaats van C:\

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de locatie van Program Files aanpassen via het register (sleutel is te vinden in HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion > ProgramFilesDir). Pas deze aan (!!maak eerst een backup!!) naar de locatie waar je het wil hebben, elke installer zal dan naar die plaats automatisch verwijzen. Uiteraard kan je de locatie altijd nog met de hand aanpassen bij geavanceerde installatie opties, maar niet elke installer heeft dat. De sleutel die ik gaf is in XP te vinden, ik kan niet garanderen dat het ook zo in Vista staat.

Commandline FTW