Toon posts:

[Vista] BSOD bij verwijderen van VMware workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb WMware workstation 5.5.0 op mijn vista machine geinstalleerd. Na de installatie bleek dat deze niet op vista werkt en ik VMware 6(beta) nodig heb 8)7

Om v6 te installeren moet de oude versie eerst verwijderd worden. Halverwege het verwijderen krijg ik eerst een geheel blauw scherm en 2 sec later een erg raar bsod scherm: http://www.freerollmaniac.nl/trash/S5001045.jpg (geen fout info dus :/ )

Specs:
Windows Vista Ultimate
AMD 3200+
Asrock 939Dual-SATA2
(als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel)

Ik wil VMware dus verwijderen maar omdat ik halverwege een bsod krijg lukt dit niet....

Mijn zoektoch op google heeft weinig opgeleverd, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kun je geen system state restore doen?

[ Voor 69% gewijzigd door Zwelgje op 06-03-2007 19:33 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Geeft jammer genoeg geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt vmware nodig en het is me nog steeds niet gelukt. Ik zie dat er meer mensen last van hebben, zie ook: http://www.vista64.net/fo...e-screen-death-vista.html

Hij heeft precies het zelfde probleem als ik.

Echt niemand die me kan helpen?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:09

ralpje

Deugpopje

Ik had zojuist hetzelfde probleem: iets te enthousiast VMware Workstation 5 geïnstalleerd op m'n nieuwe laptop met Vista, en kwam erachter dat het niet werkt. Wilde dus maar VMWare Server gaan installeren, maar dan moet eerst de workstation ge-deïnstalleerd worden. Een BSOD (in VIsta! Ze bestaan dus nog!) maakte een eind aan de pret.
Na wat googlen kwam ik op de volgende oplossing, die voor mij werkte: http://www.vmware.com/community/thread.jspa?messageID=494384
In het kort: pak de file waarmee je de workstation geïnstalleerd hebt, run die vanuit de commandprompt met de /c suffix. Dus bladiebla.exe /c. Dit verwijderd registersettings e.d., en je kan nu gewoon de nieuwe versie installeren. Daarbij worden oude gegevens van de workstation installatie opgeschoond.
Laat maar even weten of dit bij jou helpt!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vmware server zou ik ook niet direct op vista installeren, dat geeft namelijk ook problemen

vmware workstation 6 voldoet prima, is wel in beta (nieuwe rc is net uitgekomen)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

5.5.3 doet 't ook op Vista overigens (not certified, maar ok).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:09

ralpje

Deugpopje

@powershell: ben erachter, inderdaad. Ben nu vmware workstation 6 aan het downloaden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1