Toon posts:

Mobo verrot; correct me if i'm wrong

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Zojuist even wezen troubleshooten en het volgende was het geval:

Celly 533 met 64 MBtjes startte win98 niet meer op. Wel in veilige modus.

Netwerkkaart er uit; geen verschil.

Videokaart softwarematig verwijderd en opnieuw laten vinden. Vond ie wel, maar:
Device Manager maakte er een zooitje van en was zo'n 70% van de devices kwijt.

Hierna gaf ie helemaal geen beeld meer. Ook niet na vervangen videokaart.

Kast gestript; alleen videokaart er nog in; nog niks. Geheugen vervangen; geen resultaat; andere geheugenbank ook niet.

Volgens mij issie nu dus echt gestorven dat mobo en heb ik nog even snel van zijn laatste stuipstrekkingen mogen genieten. Hij maakt nu trouwens nog wel wat vreemde piepjes, maar volgens mij zijn dit zo'n beetje alle tekenen van een gestorven mobo, niet?

Post je reaktie/ bevindingen!

Verwijderd

al nieuwe install geprobeert?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het kan ook je videokaart zijn. Kijk even in de manual (of op de site van de mobo-fabrikant) wat de piepje's betekenen.
Als de pc met een andere videokaart ook niets meer doet kan je misschien proberen alle connectoren eerst los te halen en weer vast te zetten, als dat niet meer helpt en hij blijft dood (op de piepjes na) tja, dan houd het misschien wel op .. :(

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar dat lijkt me gezien de resultaten overbodig. En een nieuwe install gaat niet zo 1,2,3, omdat het een PC van een klant is. Met alles dus op C:\ inclusief Officenet en zo.

Trouwens, voordat Windhoos opstart, zou die überhaupt toch al beeld moeten geven, maar nu springt de monitor niet eens aan.

Verwijderd

jah daz waar.. nieuw geheugen en CPU probere?

Verwijderd

Topicstarter
Haha! Nou, ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar het is mij nu wel duidelijk dat ie verrot is. Ooit wel eens zoiets mafs gehoord: Ik trek de IDE kabel los (er zat dus alleen nog een videokaart aangesloten die zeker werkte en de floppy drive) en ik kijk naar die connector en denk 'waarom is dat ding verbogen?' Blijkt nu dat al weet ik ut hoe lang de IDE kabel verkeerd aangesloten heeft gezeten.

Van wat ik heb geleerd hoort zo'n ding dan niet eens op te starten????

Mysterie?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Ik mis in de "pluk de rotte appel uit de boom"-sessie de CPU en (inderdaad) de videokaart.

Overigens riekt dit verhaal wel heel erg naar kapot MoBO. Ongeveer hetzelfde gehad een jaartje terug en dat was inderdaad het MoBo.

edit:
ik ben weer eens aan de late kant, zie ik ;)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Jezus zeg! Hoe bedoellie 'dat is een hobbyist geweest'?

Hahaha. Ach; het werkte wel, maar sjit zeg hee....
Pagina: 1