BBNED - welke telecom-operator gebruikt men

Pagina: 1
Acties:

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik heb een nieuwe internet verbinding via Speedlinq, alleen nu wil ik mijn huidige telefoonnummer, die nog op mijn andere verbinding staat, geporteerd hebben. Nu kan ik in het rijtje bij Speedlinq van huidige telecom aanbieders geen BBned vinden. Ik heb ik het verleden een brief gehad van KPN met de melding dat mijn nummer naar Colt Telecom is geporteerd, alleen weet ik niet of deze partij nog gebruikt wordt voor het afhandelen van mijn telefoontjes.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
BBned heeft Colt Telecom wel gebruikt voor nummerporteringen en hun VoDSL telefonie diensten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• steven2
bjck schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:37:
BBned heeft Colt Telecom wel gebruikt voor nummerporteringen en hun VoDSL telefonie diensten.
maar staat mijn nummer daar nog wel geregistreerd?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als je het nummer nog in gebruik hebt en het abonnement niet hebt obgezegd moet het ergens onder vallen. Misschie heeft BBned je wel naar een andere aanbieder gezet ondertussen omdat ze daar diensten zijn gaan afnemen.

Een nieuwe telefonie aanbieder (ook KPN) kan gewoon per nummer achterhalen bij welke aanbieder dat nummer is ondergebracht om het te porteren (overzetten van aanbieder). Het is niet echt service om de klant te laten zoeken natuurlijk.

Anders zeg je gewoon dat je telefonie via ISP A hebt en die betrekt het bij BBNed.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 11:30
Hoi Steven2, zoals ik je al had aangegeven op het tweakforum heb ik bij mijn telefoonmigratie naar de KPN aangegeven dat mijn telefoonnummer bij TweakDSL zat. (geen bbned o.i.d.)
Dit telefoonnummer is door de KPN netjes overgezet naar een belbudget op de 2e aderpaar.

Toch maar een keer de complimenten uitspreken voor KPN. Iedereen wil wel de telefoonnummers afsnoepen van KPN maar als je van een niet KPN naar een andere provider wilt doen ze opeens allemaal moeilijk.
Vandaar dat ik mijn telefoonnummer weer in beheer heb gegeven aan KPN, ben ik tenminste vrij om een adsl provider met telefonie te kiezen.
Voorlopig neem ik Tiscali met telefonie maar als ik later wil overstappen kan dat tenminste eenvoudiger.

Wat ik van Tele2 wel hoorde dat het wel makkelijker is om van een kabel telefoonnummer naar een adsl nummer te gaan.

Let er wel op als je tweak op zegt dat je telefoonnummer 2 weken bij hun blijft, daarna ben je hem kwijt.

• steven2
bjck schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:22:
Als je het nummer nog in gebruik hebt en het abonnement niet hebt obgezegd moet het ergens onder vallen. Misschie heeft BBned je wel naar een andere aanbieder gezet ondertussen omdat ze daar diensten zijn gaan afnemen.

Een nieuwe telefonie aanbieder (ook KPN) kan gewoon per nummer achterhalen bij welke aanbieder dat nummer is ondergebracht om het te porteren (overzetten van aanbieder). Het is niet echt service om de klant te laten zoeken natuurlijk.

Anders zeg je gewoon dat je telefonie via ISP A hebt en die betrekt het bij BBNed.
Waar haalt zo'n provider deze informatie vandaan?

• steven2
Ik ben vandaag teruggebeld door iemand van Speedlinq, deze heeft gezegd dat ik als aanbieder Colt telecom kan noteren, dan moet de aanvraag goed gaan. Dat dus gedaan, kreeg netjes de melding dat mijn nummer aangevraagd wordt, alleen krijg ik nu in het servicepunt de melding: Er is een onbekend probleem opgetreden. Probeert u het later nog eens.

Is dit normaal en moet ik gewoon een 5 tal dagen wachten totdat dit geactiveerd wordt?

Pagina: 1