Toon posts:

[Probleem Chello] Internetverbinding stopt na 15 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een heel vreemd probleem met VOIP en Chello van UPC.

Situatie:
Na 15-30 minuten op het Internet met Chello stopt zowel VOIP als Chello met de diensten. Zodra ik het kabelmodel van het stroom haal en weer inplug doen alle diensten het weer 15-30 minuten.Toen gebeld met de klantenservice. De service-medewerker vertelde mij gisteravond dat hij het probleem niet kon ontdekken. Hij had gewoon verbinding met mijn voip/internet-modem (arrisi). Nu dacht ik het probleem even te laten rusten, misschien is het een tijdelijke storing die vandaag wel over zal zijn. Niet dus!

Vandaag weer gebeld met een helpdeskmedewerker terwijl de de connecties (voip & chello) werkten. Na metingen bleek alles te werken. En terwijl de medewerker bezig was met allerlei metingen, viel de verbinding plotsklaps weer weg! Na een nieuwe meting gedaan te hebben kon ook zij constateren dat het voip/internet-modem offline was. Nu komt er donderdag een monteur langs.

** Had in eerste instantie een router tussen de pc/mac en modem hangen. Hiermee heb ik het probleem geconstateerd. Na het modem direct te verbinden met de pc/mac bleven de problemen aanhouden.

Wat denken jullie dat het probleem is? En wat zou de oplossing kunnen zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is de PC/Mac die in verbinding staat met die modem geaard aangesloten op de stopcontact?

Zo niet komt het voor dat er zo'n potentiaalverschil is tussen PC en modem dat de PC zich via de modem gaat aarden, wat de modem niet zo lekker vindt, waardoor hij in overcurrent protect mode gaat zitten...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:34:
Is de PC/Mac die in verbinding staat met die modem geaard aangesloten op de stopcontact?

Zo niet komt het voor dat er zo'n potentiaalverschil is tussen PC en modem dat de PC zich via de modem gaat aarden, wat de modem niet zo lekker vindt, waardoor hij in overcurrent protect mode gaat zitten...
Daar zit wat in. De pc en de mac zijn niet geaard aangesloten op het stopcontact. Maar heb hier al +/- 5 tot 6 jaar Chello en nog nooit dit probleem gehad.

Ga het thuis wel even uitproberen. Thanks voor de tip en zal een update plaatsen wanneer ik thuis ben en het heb uitgeprobeerd)

Verwijderd

Nu komt er donderdag een monteur langs.
Wat denken jullie dat het probleem is? En wat zou de oplossing kunnen zijn?
De monteur is gratis neem ik aan? Zou in ieder geval niet te veel gaan kloten, denk niet dat het montuer manneke daar blij mee zal zijn:p

ps. wel de nieuwste firmware/update? het feit dat het zomaar plotseling is gebeurd zou ook kunnen duiden op een fout in je modem die niet met te veel data kan omgaan? Ga ervan uit dat die wel gewoon werkt als je PC niet op internet actief is? Is de tijd vast of ligt dat ook aan hoe intensief je gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de stroomvoorziening voor de pc's overgezet op een geaard stopcontact en helaas verhelpt dit het euvel niet.

Wie heeft nog meer een suggestie?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCs even helemaal loskoppelen en kijken of het nog steeds gebeurt. Als het met de PCs los ook gebeurt (in dit geval uitval telefoon) heeft het niets daarmee te maken, dus hoef je ook niet daar te kijken. Gebeurt het dan niet, dan is het toch iets vanuit de PC(s)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!!

De monteur is vandaag langsgeweest en zag een 1e generatie arrissi kabelmodel liggen die hij meteen vervangen heeft. De verbinding is weer helemaal in orde!

Verwijderd

Wij hebben dit probleem ook de laatste week.. zeer irritant,.lastig om upc ervan te overtuigen aan de telefoon... nu maar vragen of ze gewoon een monteur langs willen sturen...
Pagina: 1