AMD of Intel???

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 23:33

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik zit nu met deze vraag: "AMD of Intel?"

Zelf werk ik een een computerezaak, die ook op de Hardware.INFO dagen heeft gestaan.
Hierdoor kwam ik in contact met de Hoofd-importeur van AMD te Nederland.

Hij vertelde me dat AMD veel beter is (logisch want hij verkoopt geen Intel :P ) maar legde ook uit waarom: "Als je een Intel hebt met veel GHz-en en je wil dezelfde prestaties krijgen met een AMD dan heb je minder GHz-en nodig." Hij noemde ook een voorbeeld: "Een bedrijf je die 3D films maakt en alleen maar Intel Xeon servers heeft puur voor de Rendering die had snel nog meer servers nodig anders kwamen ze in tijd nood. Intel kon ze niet zo snel leveren dus toen werden het een paar lichtere opteron's. Wat blijkt nou uit Benchmarks dat die opterons van een halve GHz lager lopen 150% presteren invergelijking met de Xeon's"

Ik heb na mijn verhuizing nog 1 computer (degene waar ik nu op type :+ ) bestaande uit een C2D E6400... Mijn volgende begroting :P bestaat uit twee Servers een Laptop en nog een Desktop.

Ik zeg er wel even bij dat ik nogal merk gebonden ben: ik wil dat ook de Servers, Laptop en Desktop allemaal een AMD of een Intel....

Dus wat is beter?? mischien een rare/vage vraag...

(ik heb namenlijk ook AMD+ATI in mijn hoofd...)

Ik weet dat Core2Duo nu beter is maar jah hoe zit dat met Laptop's en Server's???

Met vriendelijke groet,

Tim

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals in de FAQ van dit subforum vermeld staat zijn AMD en Intel beide prima chipbakkers.

Welke *voor jou* beter is hangt af van je toepassingen en je budget, waar je bijster weinig over vertelt.

Overigens klopt het verhaal van die AMD vent voor de situatie van een jaar terug, maar intussen is eea veranderd. Precies wat mag je echt zelf uit gaan zoeken.

Verder zijn AMD vs. Intel topics een beetje riskant op een forum wegens opgefokte fanboys enzo. Dus gaat deze dicht - maar dat ging hij sowieso wel bij gebrek aan degelijke eigen inzet of info om je ook maar te kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.