Opstartproblemen + rare memtest86 fout

Pagina: 1
Acties:

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik heb hier een pc'tje van iemand, die hele rare problemen heeft.

ik verdenk het moederbord, maar eerst even checken op GoT natuurlijk ;)

"soms" tijdens het opstarten/rebooten wil het systeem totaal niet meer in windows komen. Als je dan de pc even een paar minuten uit laat, start hij weer goed op.

Ik heb hem even de hele nacht + middag laten memtesten en tot mijn verbazing was het beeld ineens helemaal misvormd na die uurtjes draaien! letters zijn onleesbaar en overal knipperen wat pixels wat lijkt op de cursor..

moederbord is een RS482M4-ILD van MSI, alle hardware is een half jaar oud en sinds kort doet dit probleem zich voor.

Enig idee?

edwindijkstra.nl

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 13:37
Geheugen.

Als er meerdere reepjes inzitten alles op 1 na eruit halen en opnieuw laten testen. Dat doe je met elk reepje en dan weet je welke er fout is.

Als elk reepje exact dezelfde fouten geeft zou het mobo kunnen zijn maar dat is denk ik zeer onwaarschijnlijk.

• SLipEdd
Hoe weet je zo zeker dat het een fout is van het geheugen?

Want de 2 problemen die ik heb, wijken volgens mij vrij veel van elkaar af..
Ik dacht meer aan een probleem met de controller/onboard video etc etc, dus meer een bepaalde chipset die in het moederbord af en toe faalt..

edwindijkstra.nl

Verwijderd

SLipEdd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:24:
Hoe weet je zo zeker dat het een fout is van het geheugen?

Want de 2 problemen die ik heb, wijken volgens mij vrij veel van elkaar af..
Ik dacht meer aan een probleem met de controller/onboard video etc etc, dus meer een bepaalde chipset die in het moederbord af en toe faalt..
Dat weten we zodra jij het controleert.... Dan pas weten we het zeker?

Als je de tips en raad van mensen niet gaat opvolgen, wat is dat het nut van je post?
En 'maar eerst even checken op GoT natuurlijk" is NIET de bedoeling. Het is juist de bedoeling dat je wat dingen uitprobeerd en bedenkt en dit post

• SLipEdd
Dat weet ik ook, maar misschien hebben mensen wat dezelfde problemen gehad aangezien memtest86 normaal gewoon fouten aangeeft ipv rare tekens geeft.

Ik zal zo even een foto uploaden van memtest, echt heel raar..

edwindijkstra.nl

• SLipEdd
Hier is ie dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pinoserver.nl/public/DSC01524_small.jpg

*klik*

[ Voor 34% gewijzigd door SLipEdd op 06-03-2007 19:41 ]

edwindijkstra.nl

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Toch lijkt het mij ook wel een geheugenprobleem, tenslotte start Windows ook niet altijd op. Vaak is dat een geheugenprobleem, dus ik zou toch echt de reepjes apart testen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• SLipEdd
oke, ik zal even het verdachte geheugen testen
er zit 2x 256mb + 1x 512 in, maar die van 256 zijn van een heel apart merk

bedankt voor de reply's!

edwindijkstra.nl

• SLipEdd
Goed.. elke geheugen reep afzonderlijk getest rond de 24 uur per stuk en...

totaal geen fout!

Er zit dus iets fout in het moederbord (volgens mij), maar hoe weet ik zeker dat het het moederbord is?
Ik heb geen zin om het hele moederbord te vervangen en dan later tot de conclusie komen dat het toch iets anders is..

het is trouwens 2x single sided en 1x double sided memory..geeft dat vaker problemen bij de huidige moederborden?

edwindijkstra.nl

Verwijderd

SLipEdd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:12:

het is trouwens 2x single sided en 1x double sided memory..geeft dat vaker problemen bij de huidige moederborden?
Dan had het eerder ook al problemen moeten geven

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 00:16 ]

Pagina: 1