Toon posts:

SharePoint: Users uit Active Directory ophalen in een list

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op een SharePoint site een lijst te genereren met users uit een bepaalde groep uit je Active Directory?

Het zou de bedoeling zijn om op de helpdesk site een lijstje weer te geven van alle support medewerkers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jawel er zijn zat manieren om dat te doen. Om hierover echter iets zinnigs te kunnen zeggen hebben we véél meer informatie nodig dan wat je hier nu post.

Je zou bijvoorbeeld kunnen vertellen welke versie van Sharepoint (services/portal) je gebruikt en hoe je de lijst in je site wil verwerken. Je kan met bijvoorbeeld ldap al een lijst van alle leden opvragen. Een vbs script hoort bij je mogelijkheden.
Ik zou je echter willen vragen om de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens goed door te lezen, want in je topicstart is nogal moeilijk te vinden wat je nou precies wil, en wat je allemaal hebt geprobeerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Had de zoekfunctie al eens gecheckt en vond niet meteen een passend antwoord.

Ik maak dus gebruik van de Windows SharePoint Services 3.0. We gaan het louter bij het gebruik van de reeds aanwezige webparts houden en gaan dus niet zelf beginnen scripten of eender wat aangezien we hier niet de nodige kennis voor hebben en het niet tot onze opleiding behoort.

Iemand zei me dat er in een list ergens een manier bestaat om de bron ervan te selecteren en zo een een groep of organizational unit op te halen en deze vervolgens in de lijst te steken, wel zonder dat er iets van scripting aan te pas kwam.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie?
dat er in een list
Wat voor list?
ergens een manier bestaat om de bron ervan te selecteren
Wat voor bron?
en zo een een groep of organizational unit op te halen en deze vervolgens in de lijst te steken, wel zonder dat er iets van scripting aan te pas kwam.
Gheh.
ADSI zonder scripting?
Wie is die tovenaar? :P

http://www.microsoft.com/...r/resources/qanda/ad.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:47:
Had de zoekfunctie al eens gecheckt en vond niet meteen een passend antwoord.

Ik maak dus gebruik van de Windows SharePoint Services 3.0. We gaan het louter bij het gebruik van de reeds aanwezige webparts houden en gaan dus niet zelf beginnen scripten of eender wat aangezien we hier niet de nodige kennis voor hebben en het niet tot onze opleiding behoort.

Iemand zei me dat er in een list ergens een manier bestaat om de bron ervan te selecteren en zo een een groep of organizational unit op te halen en deze vervolgens in de lijst te steken, wel zonder dat er iets van scripting aan te pas kwam.
Eerst maak je een usegroup aan in Sharepoint en zet je daar de desbetreffende medewerkers in.
Vervolgens voeg je de volgende webpart toe aan de site : Members
Vervolgens klik je op 'modify shared webpart' en dan vervolgens kies je voor
'Show people in the group' en kies je de door jou aangemaakte usergroup.

Als het goed is zit de 'online presence' hier ook in verwerkt en zien de gebruikers direct (mits AD goed is ingevuld) telefoonnummers en emailadressen van de helpdeskmedwerkers.

Tevens is een andere feature van Sharepoint dat je idd groepen gebruikers kan definieren op basis van AD properties. Dit heet een audience en is bedoeld om bepaalde webparts/informatie te tonen of te verbergen op een pagina (oftewel het targeten van informatie).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga het eens nakijken.

Bedankt voor de informatie ;-)
Pagina: 1