umm hallo?
er zijn volgens mij toch best wel dingen die bepaalde mensen wel kunnen en andere mensen niet, bijv. telepathie. Hoewel IEDEREEN er van nature toe in staat is. (neem als voorbeeld zwemmen, je bent er lichamelijk toe in staat (hebt er dus de capaciteit voor) maar kan het pas als je het geleerd hebt) Dat soort vage dingen heb je dus "in je", maar gebruik je verder niet. Je zou dus zelfs kunnen zeggen, dat je capaciteit niet voor de volle 100% benut wordt! Vandaar dat er ooit de malle uitspraak gedaan is dat "mensen maar een beperkt percentage van hun hersens daadwerkelijk ooit gebruiken". DIT IS wat de arme stakker bedoelde toen ie het topic opende, maar sommigen blijkt dat te begrijpen
om even dmv simpele beredenatie een compromis te sluiten tussen de topicstarter en de boerenhollandse beidebenenopdegrondmentaliteit-reply's die erop volgden: (geen flamebait

is zo.)
Je gebruikt je hersens op 1 moment niet voor de volle 100%, dat zou wel ziekelijk intensief zijn, en je mag niet raar opkijken als je hoofd spontaan uit mekaar spat. Je gebruikt van al je hersencellen (als je daar even je capaciteit in uit wil drukken) op eenzelfde moment, laten we zeggen om even goed met het voorbeeld mee te gaan: 10% Dat je op een moment niet alles doet wat je tot dan toe in je hele leven gedaan hebt wil niet zeggen dat je in je hele leven alles hebt gedaan wat er te doen valt met je hersens, waar of niet? MET ANDERE WOORDEN: uiteindelijk is er groot deel capaciteit van onze hersenen die niet tot nooit benut wordt.
Op maandag 05 februari 2001 13:19 schreef Wingman het volgende:
De natuur staat erom bekend vooral nix extra's te doen, als het geen functie heeft.
Zouden we vroeger het wel hebben gebruikt? (een soort van blinde-darm id)
Als je nooit geslachtsgemeenschap hebt gehad en ook nooit van plan bent te gaan hebben (en achteraf blijkt DAT het daadwerkelijk nooit plaatsgevonden heeft), is het de natuur dan kwalijk te nemen dat je een geslachtsorgaan meegekregen hebt? Ik vind het met alles altijd wel fijn als ik op zn minst een KEUZE heb van hoe ik dingen invul (*HUHUH* doordenkuh!!!

) Zo dus ook met hersens.
mijn excuses voor de ietwat cynische ondertoon, ik kon het niet laten