Toon posts:

9800PRO geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb over internet een ATI RADEON 9800PRO 128Mb gekocht, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen beeld krijg, ook al in een andere pc geprobeerd maar daar krijg ik ook niets.
ik heb de voeding achteraan aangesloten en ik gebruik een voeding van 300watt (wat voldoende zou moeten zijn)

BVD Marco

Verwijderd

Dat houd dus in dat je opgelicht bent :(

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:03:
Dat houd dus in dat je opgelicht bent :(
Beetje erg snelle conclusie, vind je niet?

Haal de voedingskabel van de kaart er eens uit, dan zou de kaart moeten gaan piepen. Draait het fannetje wel? Heb je een bios reset gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:06:
[...]

Beetje erg snelle conclusie, vind je niet?

Haal de voedingskabel van de kaart er eens uit, dan zou de kaart moeten gaan piepen. Draait het fannetje wel? Heb je een bios reset gedaan?
als ik de voedingskabel uittrek is alles net hetzelfde, fannetje werkt.
en met bios reset bedoel je dan van 3dkaart of moederbord, in beide gevallen: neen
edit: nu krijg ik beeld, iemand met dezelfde 3dkaart had hetzelfde probleem: 3dkaart eruit gehaald, met cooler gespeeld, en het werkte!! :d
en nu is het weer, ik zal er even andere cooling opsteken :)
is niet gelukt omdat er schroeven ontbreken.
ondertussen kamp ik nog steeds met hetzelfde probleem, zal eens proberen met bios resetten, maar dan moet ik eerst weer even beeld krijgen anders krijg ik pc niet meer aan (probleem met mobo)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 18:39 ]

• Tomfish
Lijkt me een warmte probleem. Ik zou even met de verkoper contact nemen. Probleem voorleggen e.d.
Heb je de koeler erafgehaald, zoja, zit er dan nog voldoende koelpasta op?

Suc-6

[Edit]
Je zei dat je met de koeler had gespeeld, wat heb je precies gedaan dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Tomfish op 06-03-2007 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:43:
[...]

Lijkt me een warmte probleem. Ik zou even met de verkoper contact nemen. Probleem voorleggen e.d.
Heb je de koeler erafgehaald, zoja, zit er dan nog voldoende koelpasta op?

Suc-6
koelpasta is krap maar lijkt me voldoende, ik heb al contact opgenomen met der verkoper.
ben aan het wachten op reply.

aan het koelertje gedraait. dan deed die het, na een minuut of 3-4 (toen de drivers net geinstalleerd waren) viel hij terug uit en reageerde hij niet meer (net zoals ik hem aanzet).
het zou misschien kunnen door warmte ontwikkeling, maar ik vind het raar dat hij dan geen beeld geeft als je hem aanzet nadat hij een paar dagen heeft stilgelegen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 21:10 ]

• Tomfish
Zet er eens een Extra fan tegenaan ( 120mm ). Dan kan je kijken of het aan de koeling ligt of niet. ( al reactie van de verkoper BTW? )

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:41:
Zet er eens een Extra fan tegenaan ( 120mm ). Dan kan je kijken of het aan de koeling ligt of niet. ( al reactie van de verkoper BTW? )
ja, hij zegt ook dat ik beter een andere koeling kan gebruiken.
er zijn btw nog andere die hetzelfde probleem hebben.
de verkoper gebruikte een zalman koeling.
dus het kan misschien best zijn dat hij te warm word.
ik zal morgen eens om koelpasta rijden.
dan post ik verdere info :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:35:
[...]

ja, hij zegt ook dat ik beter een andere koeling kan gebruiken.
er zijn btw nog andere die hetzelfde probleem hebben.
de verkoper gebruikte een zalman koeling.
dus het kan misschien best zijn dat hij te warm word.
ik zal morgen eens om koelpasta rijden.
dan post ik verdere info :)
Dus hij gebruikte een Zalman, en heeft voor de verkoop het orignele fannetje weer erop gezet? Dan zou ik inderdaad even kijken of deze goed contact maakt met de chip, en of er voldoende pasta op zit.
Originle fan zou moeten volstaan, zat er niet voor niets op ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:37:
[...]

Dus hij gebruikte een Zalman, en heeft voor de verkoop het orignele fannetje weer erop gezet? Dan zou ik inderdaad even kijken of deze goed contact maakt met de chip, en of er voldoende pasta op zit.
Originle fan zou moeten volstaan, zat er niet voor niets op ;)
ja, maar als iemand met dezelfde kaart hetzelfde probleem heeft, ook met stock koeling.
er zit normaal ook nog voldoende koelpasta tussen vind ik.
contact maakt hij ook met de chip omdat als ik hem erop zet en hij zit niet vast glijden ze door de koelpasta die er tussen zit.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:43:
[...]

ja, maar als iemand met dezelfde kaart hetzelfde probleem heeft, ook met stock koeling.
er zit normaal ook nog voldoende koelpasta tussen vind ik.
contact maakt hij ook met de chip omdat als ik hem erop zet en hij zit niet vast glijden ze door de koelpasta die er tussen zit.
Kan sowieso geen kwaad om een betere fan erop te zetten inderdaad, de fans van de 9700 en 9800 (Pro) staan niet bekend alszijnde de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:57:
[...]

Kan sowieso geen kwaad om een betere fan erop te zetten inderdaad, de fans van de 9700 en 9800 (Pro) staan niet bekend alszijnde de beste.
idd, heb alleen probleempje, ben een paar schroeven kwijt.
zou je die kunnen krijgen in een computerzaak?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
Twee dingen waar je misschien op moet letten:

1. Probeer niet te vaak de pc aan te zetten om te kijken wat er gebeurt. Als het een hitte-probleem is kan de kaart hierdoor namelijk permanent beschadigd raken (als dat niet al gebeurd is).

2. Mijn 9800Pro heeft het laatst begeven vanwege stof in de fan wat leidt tot oververhitting. Als jouw kaart ook diep in de koeling erg stoffig is, kan dat het probleem zijn. In dat geval proberen het stof te verwijderen met stofzuiger, pincet of wat dan ook.

Zoals hierboven al aangegeven kan het best zijn dat de koeling er niet goed op zit. Je gaf al aan dat er schroeven missen, wat natuurlijk geen goed teken is. Je zou kunnen proberen de stock-koeler opnieuw te bevestigen met alle schroeven en nieuwe koelpasta. Als dat niet werkt kun je nog een aftermarket-koeler proberen te bemachtigen voor die kaart, zoals een Zalman.

Het is trouwens niet waar dat de stock-koeling slecht is, die van mij heeft namelijk 3,5 jaar non-stop gewerkt zonder enig probleem. de 9800 Pro is sowieso één van de beste videokaarten ooit gemaakt, en al helemaal qua prijs/kwaliteit.

Succes verder!
Pagina: 1