Toon posts:

Ntldr ontbreekt...

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

NTLDR ontbreekt
Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.

Deze melding krijg ik wanneer ik mijn laptop probeer op te starten.

Hoe is dit gekomen? Wel, ik had een probleempje met mijn Norton Antivirus.Mijn supervisoraccount heeft namelijk geen supervisormogelijkheden meer. Ik ben dan gaan surfen en ben terechtgekomen op: http://service1.symantec..../ddocid/20000405153609900

Daar heb ik de stappen gevolgd en op een bepaald moment kreeg ik de opdracht:

"Indien het verwijderen van nisum.dat en het herstarten van Windows mislukt dan kan verwijdering van het volgende CLSID u weer in staat stellen om te deïnstalleren.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{E3871F20-5A83-11D3-AF4F-00600811C705}
De Microsoft Installer gebruikt dit CLSID om te valideren met nisum.dat of de huidige gebruiker het recht heeft om de toepassing te verwijderen. Het kan niet kommuniceren met nisum, het staat enkel de deïnstallatie toe."

Dit heb ik dan proberen te doen, maar ik heb per ongeluk denk ik de verkeerde gewist, omdat die er hard op leek. Het begon in elk geval ook met
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID

Nu krijg ik dus de foutmelding NTLDR ontbreekt...ik kan mijn laptop niet opstarten, en geraak zelfs niet in het setup-scherm.

Het allerbelangrijkste in heel dit verhaal is dat ik momenteel aan een licentiaatsverhandeling aan het werken ben en dat al mijn onderzoek, of toch het grootste deel, zonder backup op die laptop staat.
Die gegevens mogen dus absoluut niet kwijtraken.

Hoe los ik dit op? Als ik de cd van Windows XP erin steek, kan ik windows opnieuw installeren, maar ben ik dan mijn gegevens kwijt???

Jullie merken ongetwijfeld dat ik niet zo sterk ben in informatica e.d. Ik hoop dan ook dat iemand van jullie een oplossing heeft voor mijn probleem.

Welbedankt,
carlito

Verwijderd

Als die data op de laptop zo belangrijk is zou ik als ik jou was er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft.

Anders lijkt het mij het beste om op een andere pc een live-cd te downloaden, knoppix of ubuntu bv en daarmee op te starten. Dan kan je de data op een externe schijf zetten of branden.
Vervolgens kan je proberen op XP op te lappen of opnieuw te installeren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 11:22

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb dezelfde situatie ook een paar keer gehad met virussen en partition magic.
Je kan windows opnieuw installeren, maar zorg ervoor dat hij in een ANDERE Windows map installeert en je moet je nieuwe account duidelijk een andere naam geven.

Zorg ervoor dat je NIET gaat formatteren als het ergens wordt aangegeven.

Op die manier hou je de oude windows bestanden wel en kan je die later rustig verwijderen als je het niet meer nodig hebt.

Advies voor de volgende keer: neem volgende keer Kaspersky antivirus of Nod32, vooral Kaspersky is behulpzaam met het oplossen van problemen (email en telefoon).
Zet alle documenten en dingen die je belangrijk vind op een aparte partitie op je laptop en maak daarvan een backup.
Je kunt de mijn documenten map ook wijzigen naar een andere map:
open windows verkenner en met een rechter muis klik op de map 'mijn documenten' -> eigenschappen, bij 'doel' kun je dan de nieuwe locatie opgeven. Als je op 'verplaatsen' klikt gaan de alle dingen die in 'mijn documenten' staan ook mee.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NTLDR word veeelllll eerder aangesproken dan registersleutels, dus ik denk dat er wat anders aan de hand is. NTLDR = NTLOADER, een bootloader dus.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

[
Heel verhaal...
Je kan met de setup cd van windows xp, de recovery console opstarten. Bij de opdracht prompt moet je de volgende commands ingeven, fixmbr en hierna fixboot. Haal de cdrom eruit, en herstart je pc. Met een beetje geluk kan je weer in windows komen

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
niet direct fixmbr.. dat kan het helemaal verkloten..

win cd erin.. windows herstelconsole openen.. daar doe je chkdsk /r 9 van de 10 keer werkt dit gewoon.. anders reparatie installatie uitvoeren geen compleet nieuwe.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je kopieert ff de bootloader van xp-cd naar hdd ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

adslfreak schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:38:
niet direct fixmbr.. dat kan het helemaal verkloten..

win cd erin.. windows herstelconsole openen.. daar doe je chkdsk /r 9 van de 10 keer werkt dit gewoon.. anders reparatie installatie uitvoeren geen compleet nieuwe.
yepz. niet kloten met het mbr als het niet nodig is! inderdaad chkdsk of installatie herstel kiezen en alles komt meestal zo maar weer goed :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:58:
Het allerbelangrijkste in heel dit verhaal is dat ik momenteel aan een licentiaatsverhandeling aan het werken ben en dat al mijn onderzoek, of toch het grootste deel, zonder backup op die laptop staat.
Die gegevens mogen dus absoluut niet kwijtraken.
Je laptop had ook gestolen kunnen worden, de HD had fysiek defect kunnen raken, enzovoorts enzovoorts.

In dat geval was je je data ook kwijt geweest.... In de context van dit topic dus nutteloze details.
Pagina: 1