Toon posts:

Computer + 2 schermen + 2 muizen + 1 toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een beetje een rare titel maar ik weet niet hoe ik het anders moet vragen.
Er is mij deze week gevraagt om uit te zoeken wat er voor mogelijkheden zijn voor een restaurant.
De bedoeling is dat ze binnenkort een webshop hebben en dat bedrijven dus online kunnen bestellen, nu zitten wij met het probleem dat ze niet steeds op de computer kijken als ze in de keuken bezig zijn. Nu had ik iets in gedachten om dual te gaan werken en dat ik op het ene scherm altijd outlook heb staan en met het andere scherm altijd kan werken.
Ik had het als volgt in gedachten graag zou ik tips willen horen en wat ik moet aanschaffen:

Computer kantoor:
gewoon als kantoor computer te gebruiken achter die computer moet een 2de scherm waarmee ik altijd outlook zichtbaar heb. Wat ben ik hier voor nodig?

Momenteel beschikken wij over een Packard Bell Centrino 256mb ram en een onboard videokaart besturingsysteem windows xp home edition. Kan ook proffesional.

De eisen zijn:
Computer kantoor moet dan beschikken over 2 schermen, 1 toetsenbord, 2 muizen.
Hoe ga ik dit voor mekaar krijgen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

killercow

eth0

Mjah,

Onder linux is het niet Zo lastig, daar kun e tot 8 desktops (inc losse users, programma's en invoer/uitvoer apparaten) op een moederbord aansluiten, maar onder windows, tjah.

Windows fits all, tenzij jouw behoeftes afwijken van de norm zeg maar.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:48:
Mjah,

Onder linux is het niet Zo lastig, daar kun e tot 8 desktops (inc losse users, programma's en invoer/uitvoer apparaten) op een moederbord aansluiten, maar onder windows, tjah.

Windows fits all, tenzij jouw behoeftes afwijken van de norm zeg maar.
Het moet gewoon als volgt zijn 2 schermen en dat ik de ene applicatie gewoon vast op 1 scherm zie.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:35
Gewoon een videokaart met 2 aansluitingen in de pc en je kan 2 monitoren erop aansluiten. Op 1 scherm zet je dan outlook, op de andere de andere apps. Zo heb je maar 1 toetsenbord en muis nodig

Verwijderd

Wat je nodig hebt is heel eenvoudig: een VGA splitter. Deze sluit je eenvoudig op je pc aan, en je kunt twee beeldschermen op dat kastje aansluiten, waarbij je een hoofdscherm hebt, en een tweede scherm.

Aan 1 toetsenbord en muis heb je genoeg, een tweede muis is overbodig. Wil je dit toch, dan moet je gelijk over gaan op een KVM-switch, waarbij je met een toetsenbord, muis en beeldscherm, meerdere pc's kan beheren.