[Chello Extreme] Webspace gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:46
Goedemiddag mensen,

Dit is gelijk mijn eerste vraag/post. Heb het hele forum al doorspit en misschien niet ver genoeg gekeken maar zoiets kan gebeuren. Tevens heb ik ook al via google gezocht maar ook helaas niets kunnen vinden.

Mijn ding:

Wij zijn in het bezit van het chello extreme pakket. Daar zit een leuke webspace bij van 50mb. Altijd handig meegenomen. De webspace kan ik netjes gebruiken voor html maar dat is helemaal niet zo boeiend. Wil me gaan verdiepen in gebeuren van PHP en SQL.

Van Chello heb ik vernomen dat de webspace gewoon netjes php ondersteund en dat dat geen probleem moet zijn. Alleen ik duik waarschijnlijk te snel in het diepen maar ik wil dus op die webspace php en sql gaan draaien. Zodat ik tenminste een weblog, forum of zoiets dergelijks kan gaan opzetten, althans er mee leren omgaan en in elkaar zetten.

Nu mijn grote vraag! Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb al door dat het niet gewoon simpel kopiëren is maar dat er wel wat meer bij komt kijken.

Heb zelf wel een beetje ervaring met het draaien van Xampp binnen een VMWare omgeving. Dit werkt perfect en kan daar best aardig meespelen maar nu wil ik het dus op de webspace zodat iedereen het desnoods kan bekijken en ikzelf dus geen server hoef te hosten aangezien ik geen pc heb die 24/7 aanstaat.

Korte opsomming:

* Webspace bij Provider (Chello/UPC)
* PHP & SQL gaan gebruiken daarop

DOEL: Hoe kan ik dit gaan aanpakken!?

Hopelijk heeft iemand een link of een how-to voor mij of kan het netjes uitleggen.
Ik kijk uit naar de reacties.

Hartelijk bedankt voor de tijd te nemen om mij te beantwoorden!

MvG,

NegativeFreak

ps. als ik hier verkeerd zit attendeer me daar dan op. Dan houd ik daar rekening mee de volgende keer!

[ Voor 3% gewijzigd door NegativeFreak op 06-03-2007 17:16 ]