Eigen Website Opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

• Blondie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 19:38
Hallo,

Ik heb niet veel ervaring met het plaatsen van berichten. Meestal lees ik ze alleen tot ik een ons weeg en dan vind ik meestal de oplossing wel op zo'n vage site uit Hongarije ;o).

Maar goed.
Mijn vraag is de volgende. Ik heb een website gemaakt en die wil ik graag online zetten zeg maar. Kan ik dat zelf, zonder tussenkomst van mijn ISP of wie dan ook?

Ik heb denk ik, ten opzichte van de meeste mensen hier, een gemiddelde pc kennis. Maar ik heb wel geduld en tijd en kom vaak een heel eind. Ik heb nog een oude pc liggen, die ik als server zou kunnen gebruiken. Kan ik dus die pc thuis op internet aansluiten en met een server programma mijn site op internet publiceren?

Ik hoop op wat positieve reacties.

Met vriendelijke groet,
Wouter Engbers

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
dat kan, je kan of, apache1 of 2 installeren... kan gewoon op linux, freebsd, of windows, of je zegt het is een simpele website, draait et via windows XP, via IIS (of via legal win2003 server)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Keyword waar je op moet zoeken is FTP

Kortom, gegevens van je host gebruiken om via FTP je bestanden online te gooien

Succes

Edit: oeps, niet goed gelezen. Zelf doen. Pak een pakket als easyphp, zie google :)

[ Voor 24% gewijzigd door We Are Borg op 06-03-2007 17:12 ]

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 14:43
Hangt af van je ISP, je zal op je oude pc een webserver moeten installeren en deze in demilitarised zone plaatsen (of de benodigde poorten laten forwarden door je router; of je server gebruiken als router ;-))