Hmm... na lang zoeken en veel proberen kom ik er niet uit en doe ik een beroep op jullie... Ik ben bezig met een projectje waarbij het volgende moet gebeuren...
Gebruiker van een site kan d.m.v. een popup een overzicht met producten openen. Door op de link te klikken van het gewenste product moet een regel tekst toegevoegd worden aan een textarea op de oorspronkelijke pagina (dus de pagina die de popup heeft geopend) en de popup moet weer sluiten.
Schijnbaar is dit erg lastig... Ik kan er maar weinig informatie over vinden en ik weet ook niet zo goed waarop ik moet zoeken. Ik kom voorbeelden tegen waar text van de ene textarea naar de andere wordt geplaatst, maar dan op dezelfde pagina.
Aangezien mijn javascript skills beperkt zijn heeft het experimenteren ook niets opgeleverd. De oorspronkelijke pagina mag niet verversd worden, omdat dan alle reeds ingevulde velden verloren gaan.
Code waarmee ik mee bezig ben geweest...
<form name="myform">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5"><tr>
<td><textarea name="inputtext"></textarea></td>
<input type="radio" name="placement" value="append" checked> Add to Existing Text<br>
<td><p><input type="radio" name="placement" value="replace"> Replace Existing Text<br>
<input type="button" value="Add New Text" onClick="addtext();"></p>
</td>
<td><textarea name="outputtext"></textarea></td>
</tr></table>
</form>
----
<script language="javascript" type="text/javascript">
function addtext() {
var newtext = document.myform.inputtext.value;
if (document.myform.placement[1].checked) {
document.myform.outputtext.value = "";
}
document.myform.outputtext.value += newtext;
}
</script>
Gebruiker van een site kan d.m.v. een popup een overzicht met producten openen. Door op de link te klikken van het gewenste product moet een regel tekst toegevoegd worden aan een textarea op de oorspronkelijke pagina (dus de pagina die de popup heeft geopend) en de popup moet weer sluiten.
Schijnbaar is dit erg lastig... Ik kan er maar weinig informatie over vinden en ik weet ook niet zo goed waarop ik moet zoeken. Ik kom voorbeelden tegen waar text van de ene textarea naar de andere wordt geplaatst, maar dan op dezelfde pagina.
Aangezien mijn javascript skills beperkt zijn heeft het experimenteren ook niets opgeleverd. De oorspronkelijke pagina mag niet verversd worden, omdat dan alle reeds ingevulde velden verloren gaan.
Code waarmee ik mee bezig ben geweest...
<form name="myform">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5"><tr>
<td><textarea name="inputtext"></textarea></td>
<input type="radio" name="placement" value="append" checked> Add to Existing Text<br>
<td><p><input type="radio" name="placement" value="replace"> Replace Existing Text<br>
<input type="button" value="Add New Text" onClick="addtext();"></p>
</td>
<td><textarea name="outputtext"></textarea></td>
</tr></table>
</form>
----
<script language="javascript" type="text/javascript">
function addtext() {
var newtext = document.myform.inputtext.value;
if (document.myform.placement[1].checked) {
document.myform.outputtext.value = "";
}