[javascript] Tekst toevoegen aan textarea op andere pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm... na lang zoeken en veel proberen kom ik er niet uit en doe ik een beroep op jullie... Ik ben bezig met een projectje waarbij het volgende moet gebeuren...

Gebruiker van een site kan d.m.v. een popup een overzicht met producten openen. Door op de link te klikken van het gewenste product moet een regel tekst toegevoegd worden aan een textarea op de oorspronkelijke pagina (dus de pagina die de popup heeft geopend) en de popup moet weer sluiten.

Schijnbaar is dit erg lastig... Ik kan er maar weinig informatie over vinden en ik weet ook niet zo goed waarop ik moet zoeken. Ik kom voorbeelden tegen waar text van de ene textarea naar de andere wordt geplaatst, maar dan op dezelfde pagina.

Aangezien mijn javascript skills beperkt zijn heeft het experimenteren ook niets opgeleverd. De oorspronkelijke pagina mag niet verversd worden, omdat dan alle reeds ingevulde velden verloren gaan.

Code waarmee ik mee bezig ben geweest...

<form name="myform">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5"><tr>
<td><textarea name="inputtext"></textarea></td>
<input type="radio" name="placement" value="append" checked> Add to Existing Text<br>
<td><p><input type="radio" name="placement" value="replace"> Replace Existing Text<br>
<input type="button" value="Add New Text" onClick="addtext();"></p>
</td>
<td><textarea name="outputtext"></textarea></td>
</tr></table>
</form>

----

<script language="javascript" type="text/javascript">
function addtext() {
var newtext = document.myform.inputtext.value;
if (document.myform.placement[1].checked) {
document.myform.outputtext.value = "";
}
document.myform.outputtext.value += newtext;
}
</script>

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Je kunt de windows een naam geven. Daarmee kun je verwijzen naar het textfield op de oorspronkelijke pagina als ik mij niet vergis.

Zoeken op window.name levert wel wat op denk ik.

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
kun je de boel niet server-side bijhouden dmv een sessievariabele oid?

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51

-SaveMe-

-klik-

Persoonlijk zou ik niet met een popup werken. Ik zou een hidden layer (div) opnemen in de hoofdpagina, die je middels JS zichtbaar maakt en bovenop de pagina plaatst.

Heeft voor jou het voordeel dat je binnen dezelfde pagina blijft en bovendien dat een popupblocker geen roet in het eten gooit....

Op deze pagina kun je vast wat nuttige info vinden als start ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

wolly_a schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:58:
Door op de link te klikken van het gewenste product moet een regel tekst toegevoegd worden aan een textarea op de oorspronkelijke pagina (dus de pagina die de popup heeft geopend)
Zoek eens op "opener javascript".

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7