[XP] Recent opgeslagen Worddocumenten komen niet uit printer

Pagina: 1
Acties:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 20:05

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Hoi, bovenstaande titel in verband met een probleem met het printen van Word documenten.
Ik weet ook niet of deze post in het goede forum staat daar ik niet eenduidig kan aanwijzen wat mijn probleem is.

Het probleem:
- Als ik in Microsoft Word een NIEUW document maak en uitprint op een netwerkprinter. Dan zegt de lokale Windows XP Client dat deze goed is geprint. Je ziet ook de printopdracht uit de printerqueue verwijderd worden met de melding 'wordt geprint'; enkel er komt GEEN printout uit de printer.
- Als ik in Microsoft Word een OUD document pak en uitprint op een netwerkprinter. Dan krijg ik hetzelfde resultaat als boven maar dan krijg ik WEL een print.

Hieronder wat feiten:
1. Ik draai MS Windows Server 2003
2. Ik draai lokaal Windows XP, SP2
3. In mijn logboek van Windows Server 2003 staat dat ik een kernel print maak die wordt geblokt.
4. In mijn policy settings staat kernel printing NIET geconfigureerd.
5. Als ik dezelfde handeling doe op een ander merk printer, werkt dit zonder problemen.

Verder snap ik er helemaal niks meer van.
Het kernel mode printing zou geen probleem moeten zijn omdat oude word documenten wel geprint worden.
Heeft iemand tips of ervaring hiermee ?

P.S. Ik wil niet wijzen op een probleem met kernel mode printing, dit is enkel wat mij opviel na wat onderzoek.

McFraGG de gekste !!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

staat je server ingelogged? Hier is namelijk het geval dat als je niet inlogged, dat dan ook de printspooler niet werkt ;)

ik krijg dan precies dezelfde melding als jij.

denk dat dit je probleem zeker oplost mits je normaliter niet ingelogt staat

[ Voor 8% gewijzigd door KatirZan op 06-03-2007 16:26 ]

Wabbawabbawabbawabba

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Neh, dit is het niet. ik ben gelogd en andere werkstations precies hetzelfde verhaal. er komt bijna om de minuut papier uit. Hij wil die nieuwe Word documenten gewoon niet printen ofzo ..

Ben nu ff niet aanwezig maar krijg even een ideetje:
Zou het zijn omdat hij het bestand nog niet heeft opgeslagen erges dat ie het niet doet ? Dat ie in de temp staat ofzo .. ja sorry voor de kromme gedachtengang maar dat krijg je bij dit soort vage problemen.
Ik heb echt op me kop gestaan om het eruit te krijgen terwijl de printer voor de rest gewoon normaal functioneert vandaar ;)

als iemand typenummers nodig heeft dan kan dat hoor.. ik zag er voor zover nog ff geen heil in

[ Voor 5% gewijzigd door McFreak op 06-03-2007 19:29 ]

McFraGG de gekste !!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je oudere bestanden met een andere versie van Word gemaakt? Kan dat misschien het verschil zijn?

Heb je die printer al eens lokaal op een werkstation dmv een tcpip-poort toegevoegd om rechtstreeks te printen, heeft dat effect? Heb je op dezelfde pc met een andere gebruiker ook dit probleem?

Tempfiles zouden het probleem niet mogen zijn, die worden als je ze niet zelf hebt geredirect gewoon in het userprofile opgeslagen waar de user full control heeft.

Ik pas de topictitel even aan wat printer doet vreemd zegt niet zoveel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ha dank je voor de aanpassing van de titel.

Wanneer een Word document nog niet is opgeslagen, en er wordt geprint, dan komt deze niet uit de printer. Ook als hij wel is opgeslagen dan wordt hij niet geprint. Soms hetzelfde bij Excel files maar daar kan ik nog geen trend in vinden.

Ik kom hier nu pas achter daar wij eigenlijk altijd oude documenten aanpassen en dan printen.

Antwoord op je vraag:
1. Ja deze zijn met een andere versie van Word gemaakt.
2. nee nog niet lokaal geprobeert.
3. zelfde pc andere gebruiker heeft zelfde probleem.

Het lijkt me aan de template van Word te liggen ofzo die hij gebruikt voor een nieuw bestand ?
Dank voor de reacties btw

McFraGG de gekste !!