Toon posts:

Excel 2007 en webservices

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Excel 2007, en nu wil ik een lijst met informatie vanuit een webservice halen.

Heeft iemand een idee hoe dit in z'n werk gaat? Moet ik dit met macro's programmeren? Als dit het geval is verbaast me dit enorm. Aangezien er tegenwoordig zoveel webservices bestaan, en dit een normale werkwijze is.

Ideeen zijn van harte welkom.
alvast bedankt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hier kunnen we niet veel mee. In de eerste plaats geef je weinig tot geen informatie over wat je eigenlijk wil doen, en in de tweede plaats zie ik niets terug van zelfwerkzaamheid en wat je zelf al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen. Beiden zijn heel belangrijke punten, zoals je in Programming Beleid - De "quickstart" kunt lezen. :)

Daarnaast hoort je topic waarschijnlijk niet hier maar in Officesuites en -software, afhankelijk van de precieze details van je probleem. Lees ook Waar hoort mijn topic? even door. Als je een beide linkjes doorgelezen en begrepen hebt zou je op de goede plek een nieuw topic kunnen openen volgens de richtlijnen daarvoor. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TeeDee had nog wat toe te voegen:
Je zal die Web Services Toolkit moeten installeren.

Voor een project in Excel 2003 moest ik nog wel zelf handmatig het volgende installeren: "Microsoft Office 2003 Web Services Toolkit". Ik weet niet of dit nog het geval is?

Verder kan je dit met VBA / Macro's bouwen ja.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 06-03-2007 16:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik wil ook nog wat toevoegen. :P

Kan je met behulp van VS.NET geen VSTO solution maken, waarmee je dan een 'code behind' applicatie voor Excel kunt maken in .NET, waarmee je dan een webservice benaderd ?

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.