Ik probeer een design te maken wat voor de content dynamisch meestrechted. Dus ik kan niet met een vaste breedte werken.
De code die ik ongeveer voor ogen had is als volgt:
Maar zodra er in de DIV content wat komt te staan neemt deze de volledige breedte in beslag van zijn parent.
Dan krijg je dus zo iets:

De bedoeling is dat news rechts uit blijft lijnen. Zodat content een variable breedte heeft. Is er een mogelijkheid om dit zonder tables te doen. Ik weet dat je een TD 100% width kan geven zonder dat dat dusdanige invloed op de rest van de TD's heeft dat deze verspringen.
Mijn vraag is dus: is er een manier om floatende DIV's niet naar een volgende regel te laten wrappen? En dan dus niet clear: right want dan valt hij buiten de container
De code die ik ongeveer voor ogen had is als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <div style='width: 100%; height: 100%;' id='container'> <div style='width: 100%; height: 120px; text-align: center' id='top_logo'> <h2>[logo]</h2> </div> <div style='width: 100%; height: 120px; text-align: center' id='top_navigation'> <h2>[navigation buttons]</h2> </div> <div style='width: 100%;' id='center_container'> <div style='width: 250px; float: left;' id='left_navigation'><h2>[more buttons]</h2></div> <div style='float: left;' id='content'> [content] </div> <div style='width: 250px; float: right;' id='news'><h2>[news]</h2></div> </div> </div> |
Maar zodra er in de DIV content wat komt te staan neemt deze de volledige breedte in beslag van zijn parent.
Dan krijg je dus zo iets:

De bedoeling is dat news rechts uit blijft lijnen. Zodat content een variable breedte heeft. Is er een mogelijkheid om dit zonder tables te doen. Ik weet dat je een TD 100% width kan geven zonder dat dat dusdanige invloed op de rest van de TD's heeft dat deze verspringen.
Mijn vraag is dus: is er een manier om floatende DIV's niet naar een volgende regel te laten wrappen? En dan dus niet clear: right want dan valt hij buiten de container