Als service provider software aanbieden

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Ik ben bezig met het opzetten van een netwerkje voor enkele klanten samen. Wij worden in dit geval de service provider. Ik ben op zoek naar mensen die me met het volgende kunnen helpen: SPLA licenties.

Stel dat ik een gebruiker een PC aan wil bieden met daarop Windows Vista en Office 2007. Deze PC wordt geupdate enzovoorts door ons als zijnde service provider.

Wat willen we nu graag: Office gewoon op de PC laten installeren en updaten via MSI packages e.d. Echter moeten we volgens MS dit via een terminal server doen. Dit willen we liever niet doen omdat we de lijnen niet kunnen garanderen. Daarnaast beschikken de systemen zelf over genoeg power.

• Sypher
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een gelijksoortige situatie, echter gaat het hier om een school en beschikt deze over een server. Clients updaten zelfstandig via het internet maar voor de toekomst hebben we plannen dit om te zetten tot WSUS.

In jouw geval kan een bedrijf als sequint. softwarespectrum of op - hoe voor de hand liggend - spla.nl je verder helpen.

Je kan natuurlijk ook zelf SPLA provider worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Sypher op 06-03-2007 16:00 . Reden: oeps ]

Verwijderd

[b]
Wat willen we nu graag: Office gewoon op de PC laten installeren en updaten via MSI packages e.d. Echter moeten we volgens MS dit via een terminal server doen. Dit willen we liever niet doen omdat we de lijnen niet kunnen garanderen. Daarnaast beschikken de systemen zelf over genoeg power.
ummm je wilt updaten via msi packages en volgens jou moet zegt ms dat je dan een terminal server moet hebben. Volgens mij mis ik een kleine 50 stappen in deze redenatie...

ik denk dat MS zegt dat als een TS moet gebruiken als je service provider wilt zijn.
Niet als je een desktop wilt uitrollen/updaten bij een klant dat je dan een TS nodig hebt. WSUS zou ik zeggen :)

• djluc
Sorry, dat is inderdaad niet geheel correct verwoord. Onze ideale situatie is als volgt, wij zijn de provider.

PC
- Eigendom klant
- Lid van domein met servers eigendom van provider
- Lokale installatie van Office, beheerd vanaf servers provider

SERVERS
- Eigendom en in beheer provider

Verwijderd

Zet je een server neer bij de klant? of zijn die alsnog afhankelijk van de lijnen die je niet kan garanderen?

• djluc
Beide opties zijn mogelijk afhankelijk van de grootte van het bedrijf. In principe moet een 1pc locatie kunnen werken (offline files aan) dan kunnen ze in elk geval hun documenten openen, bewerken, opslaan, printen enzovoorts.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ben je als bedrijf wel Certified Partner? en betaal je ms wel de jaarlijke spla vergoeding (1500 euro)

anders mag je namelijk helemaal geen spla leveren, om spla te mogen leveren moet je naast dat je als bedrijf gecertificeerd bent nog een aantal speciale examens doen :P bv minimaal 2 mcse's en minimale verkoopcijfers kwa microsoft software (en nog een speciaal non mcse examen)

klein detail voordat je eraan begint :)

ik kan op de microsoft partner directory jouw bedrijf niet terugvinden als ms partner namelijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 06-03-2007 18:53 ]

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
http://www.microsoft.com/...s/veelgesteldevragen.aspx
Wat zijn de eisen om een SPLA contract af te sluiten?
Om een SPLA contract af te sluiten moet minimaal als Microsoft partner geregistreerd zijn. Er zijn twee mogelijkheden:

1. U wordt lid van het Microsoft Certified partnerprogramma als Microsoft Certified Partner.
2. U wordt lid van het Microsoft partnerprogramma als geregistreerd partner en wordt bovendien lid van het Microsoft Windows Web Hoster Programma.
Maargoed, interessant en belangrijk punt inderdaad maar het is niet echt direct een antwoord op mijn vraag. Aangezien je nogal veel kennis hebt op dit gebied denk ik dat je daar vast ook iets over te melden hebt ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zodra je zo'n contract hebt krijg je natuurlijk ook toegang tot de uitgebreide details over dergelijke regelingen, en heb je vast een accountmanager ofzo bij Microsoft die deze vraag zo voor je kan beantwoorden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
Het SPLA licentie gebeuren is uitbesteed aan 2 bedrijven in Nederland. De licensedesk van MS verwijst hier danook naar. We zitten met het probleem dat onze opstelling niet de standaard opstelling is. Daarom mijn vraag, misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Pagina: 1