Toon posts:

Storing VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik een netwerkprobleem(pje).. Het bedrijf is opgesplitst in twee vestigingen, deze maken gebruik van één netwerk wat op terminal server (2003) is gebaseerd. Op de hoofdlocatie werkt alles perfect, alleen op de tweede vestiging valt de gehele verbinding iedere dag om 9.05 weg voor een aantal seconden. Het probleem nu met terminal server is dat alle mensen die zijn ingelogt (15) gedisconect worden.

De verbinding tussen de twee locaties word gerealiseerd met een Cisco Pix 501, die via een KPN SDSL verbinding naar de andere Cisco Pix gaat op de hoofdlocatie. De switch op de tweede locatie heeft zelf DHCP, Cisco gebruikt geen fail over.. en om 9 uur zijn de desbetreffende gebruikers al een tijdje ingelogt..

Een idee van mijzelf was om op de tweede locatie een WS te plaatsen met wat test software die zelf kan pingen en een traceroute doen…..alles in een LOG opslaan zodat ik kan nazien wat er precies gebreurt om 9.05.. Dit alles vanuit een gebruikersomgeving zonder administrator rechten.

Ik heb zelf al een keer geprobeert om vanuit de hoofdlocatie te pingen naar de dependance tussen 9 en 9.10, maar daar was gek genoeg niets op te zien.

Weet iemand misschien een applicatie die deze functionaliteit heeft? Of misschien een andere oplossing hiervoor?? Zou echt super zijn..

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 16:31 ]

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 13:22
Kan je niet beter eerst in de PIX kijken wat er op dat moment gebeurd ? sh int , sh ip etc..
Cisco bevat genoeg tools aan boord om te monitoren..

Runs everything...

Verwijderd

Is het toevallig een PIX 515 met fail-over licentie?

Dit kun je zien met een sh ver.

Verwijderd

Topicstarter
hh

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:11:
Is het toevallig een PIX 515 met fail-over licentie?

Dit kun je zien met een sh ver.
is een Pix 501, en heb helaas wat beperkingen in het beheer hiervan, dus kan niet direct met een web-based interface naar de Pix toe helaas..

Verwijderd

Wordt alleen de VPN verbinding verbroken of valt heel de internet verbinding weg?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:41:
Wordt alleen de VPN verbinding verbroken of valt heel de internet verbinding weg?
De hele verbinding, en na ongeveer één minuut komt de verbinding weer op.. en dit iedere dag! De opdracht die ik heb gekregen was om op de tweede locatie een werkstation op het netwerk te plaatsen en die de VPN verbinding te laten controleren tussen de locaties, door middel van pingen, traceroute etc, misschien dat hier een programma ofsow voor te vinden is...

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 13:22
Een pix501 is via browser te beheren, maar soif..

Ik zie nog nergens gegevens die je uit de pix hebt gehaald dmv sh ver, sh int, sh ip etc..
Log nu eens in op die tijd op de pix en zet monitoring aan.. dacht dmv term mon..
Log in via console of telnet, en post die gegevens eens..

Runs everything...

Pagina: 1