Lumenlab eVo v1.1 beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik ben al lange tijd op zoek naar een goede en betaalbare beamer, zo kwam ik ook verschillende topics tegen over zelfbouw projectors. Na het lezen van een aantal topics ben ik tot de coclusie gekomen dat zelfbouw voor mij waarschijnlijk geen optie is. (Groot, lomp en de meeste projecten kosten 500+ euro)
Nu kwam ik tijdens de zoektocht ook op de site van Lumenlab.com terecht daar zag ik dat ze een kant en klare beamer aanbieden voor 500 dollar. Deze maakt gebruik van lampen zoals deze in het zelfbouwcircuit ook gebruikt worden.
Nu vroeg ik me af of deze beamer interesant is voor die 500 euri, en wat de voor en nadelen zijn tov. een conventionele beamer "Van een echt merk" ,verder is er op got niets te vinden over dit appraat.

Specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.lumenlab.com/store/images/LumenlabEVOsilvergrey.jpg

Lumenlab eVo v1.1 LCD Projector Specifications

General:
Aspect Ratio 16:9 (Native)
Brightness (ANSI Lumens) 1000 ANSI Lumens
Contrast Ratio 600:1
Display Type 7" LCD
Resolution (Native / Max) WVGA (854 x 480)
XGA (1024 x 768)
Video Compatibility NTSC / PAL / HDTV

Size:
Dimensions (WxHxD) 10.2in. x 4.7in. x 12.9in.
(25.91cm x 11.94cm x 32.77cm)
Weight 12.7 lbs. (5.76 kg)

Connectivity:
Inputs 1 x VGA
1 x Component RCA (Y/Pb/Cr)
1 x S-Video
1 x Composite RCA
1 x Audio RCA (L/R)
1 x Coax
Outputs 1 x Audio RCA (L/R)
Audio Integrated Speakers

Operation:
Power Supply 90 ~ 260 V / 50 ~ 60 Hz
Projection Lens Lamp Type 150W HID
Lamp Life 6000 hrs
Vertical Keystone Correction +/- 15 Degrees

Other:
Features Automatic Fan Shutdown with Battery Backup
Warranty:
Projector 1 Year Warranty
Lamp 1 Year Warranty

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ben ook op zoek naar een goede beamer oplossing, en ook overwogen een zelfbouw te fabriceren.

Alleen lijkt 1000ANSI me wel wat weinig

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

854 x 480 is niet handig voor PAL (720x576) wat in breedbeeld dus 1024 x 576 zou moeten zijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Nogal beroerde contrastwaarde. Lumens maak ik me niet zo heel druk om, verduisteren moet je toch. Die resolutie is ook niet echt handig.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het hangt er vanaf wat je eisen zijn. Indrukwekkend en groot gaat het wel worden. Als je goed verduistert krijg je ook wel aardig beeld, maar ik zou het er niet voor doen. Ik vind pas sinds de 720p projectoren goedkope projectors ook echt goed beeld geven namelijk.

Maar als je er op wilt gaan gamen of gewoon voor GROOT beeld wilt gaan, is dit wel aardig. Al is de resolutie niet heel erg hoog en zullen er geen fantastische contrastwaarden zijn vrees ik. Aardig is het wel. Ik weet dat veel mensen het al gaaf vinden als het groot is enals dat je ding is, dan is dit misschien wel ok. Voor het dubbele heb je wel een (veel) betere projector.

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 06-03-2007 16:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik ben helemaal niet thuis in het beamer gedoe, met name films kijken is het belangrijkste. het beeld hoeft niet belachelijk groot te zijn 1,5x2 meter ofzo (heb ook geen id wat standaard schermafmetingen zijn)
Wat zouden jullie aanraden met een budget van 4 a 500 euri? 2e hands? en welke modellen zijn dan interesant om in de gaten te houden?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:45
|sWORDs| schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:07:
854 x 480 is niet handig voor PAL (720x576) wat in breedbeeld dus 1024 x 576 zou moeten zijn.
is dat niet half (of kwart) hd resolutie?
heb dit al een keer eerder gezien bij een beamer
snelle google, met willekeurig link, https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2141
epson tw20 heeft dat ook. en is misschien ook een leuk alternatief...

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik zou er echt nooit aan beginnen.
Ik heb 2ehands voor 600 euro een Hitachi PJ TX100 gekocht - meer dan anderhalf jaar geleden - en die verslaat die schoenendoos hands down.

1280x720p, 1200:1 contrast, 1200 lumen en er nog redelijk beschaafd uitzien ook.

Waarom niet gewoon een goeie 2e-hands kopen ipv een nieuw apparaat waar je na 3 maanden van baalt ?

[ Voor 4% gewijzigd door LDenninger op 06-03-2007 16:55 ]

• Jag
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Wat je noemt is wel een redelijk alternatief. Maar het is wel tricky, omdat de lamp ook maar een beperkte levensduur heeft en een nieuwe lamp kopen is bijna net zo duur als wat jij 2ehands betaald hebt.

Het beeld van een PJTX 100 is wel veel beter, maar het is een risico. Let daarom bij een 2e hands projector altijd op het aantal gebrande uren van de lamp (en volgens mij zijn die tellers te resetten ook), het is en blijft dus een beetje een gok.

• LDenninger
Jag schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:55:
Wat je noemt is wel een redelijk alternatief. Maar het is wel tricky, omdat de lamp ook maar een beperkte levensduur heeft en een nieuwe lamp kopen is bijna net zo duur als wat jij 2ehands betaald hebt.

Het beeld van een PJTX 100 is wel veel beter, maar het is een risico. Let daarom bij een 2e hands projector altijd op het aantal gebrande uren van de lamp (en volgens mij zijn die tellers te resetten ook), het is en blijft dus een beetje een gok.
Hangt van de beamer af of de lamp te resetten is (bij mijn vorige kon het wel, bij deze niet).
Verder heb ik 'm gekocht met 700 branduren erop, dus had ie nog 1300 te gaan.
Ik ben nu anderhalf jaar verder en zit nu iets over de 1000 branduren.

Je moet het ook niet vergelijken met tv kijken; je gebruikt je beamer echt niet voor alles..
Je hoeft Piet Paulusma, RTL Boulevard enzo echt niet op 3x2m te zien - laat staan chirurgenwerk of de bevalling (!) ;)
Je wilt ook wel eens tv kijken met de lampen aan in je huiskamer, dus gewoon een leuke tv ernaast hebben is geen overbodige luxe,

Ik gebruik mn beamer voornamelijk voor games en dvd's, een paar keer per week - misschien 10 uur in de week ofzo.

Maar stel dat je elke dag 3 uur zou kijken - dan zou ik dat nu nog steeds meer dan een jaar kunnen doen - en dan reken je ELKE avond, dus dan mag je niet op vakantie gaan en moet je echt elke avond thuis zijn.

En als dan na 3 jaar mijn 2e hands beamer een nieuwe lamp nodig heeft...
Tja, een nieuwe lamp kost nu 240,- (dus lang niet "net zoveel wat ik voor de beamer 2ehands betaald heb" ;)), dat valt best te overzien als je er vanuit gaat dat ie daarna weer 5 jaar meegaat.
Maar de kans is groot dat ik dan gewoon weer een 2e hands beamer koop voor 600 euro, die inmiddels alweer stukken moderner is dan mijn Hitachi PJ TX100 :P

[ Voor 5% gewijzigd door LDenninger op 07-03-2007 11:22 ]

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 14:28
DarkChylde schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:27:
[...]

is dat niet half (of kwart) hd resolutie?
heb dit al een keer eerder gezien bij een beamer
snelle google, met willekeurig link, https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2141
epson tw20 heeft dat ook. en is misschien ook een leuk alternatief...
die epson gaat nog niet half zo lang mee (de lamp dan).

• LDenninger
BurnerT schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:21:
[...]

die epson gaat nog niet half zo lang mee (de lamp dan).
Toch zou ik die 10x liever hebben dan dat lumenlab ding....
Maar ik zou *nooit* een (lcd)beamer kopen met een resolutie lager dan 1280x720....
Bij dat lumenlab ding moet zelfs Pal al gedownscaled worden (576 naar 480 hoog)...

• DarkChylde
LDenninger schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:18:
[...]
En als dan na 3 jaar mijn 2e hands beamer een nieuwe lamp nodig heeft...
Tja, een nieuwe lamp kost nu 240,- (dus lang niet "net zoveel wat ik voor de beamer 2ehands betaald heb" ;)), dat valt best te overzien als je er vanuit gaat dat ie daarna weer 5 jaar meegaat.
Maar de kans is groot dat ik dan gewoon weer een 2e hands beamer koop voor 600 euro, die inmiddels alweer stukken moderner is dan mijn Hitachi PJ TX100 :P
maar wat is dan een leuke site om (betrouwbare) 2de hands beamers te scoren?

• LDenninger
DarkChylde schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:29:
[...]
maar wat is dan een leuke site om (betrouwbare) 2de hands beamers te scoren?
Het beste kun je je gewoon even een beetje inlezen in de materie (www.htforum.nl is ook een fijne site om een beetje inzicht te krijgen),
en daarna gewoon 2e hands op marktplaats kopen.

Dit is bijvoorbeeld ook een koopje :
Panasonic AE700 voor 699.
(Review hier)

Als je dan op zoiets reageert, altijd vermelden dat je minstens een uurtje wilt kunnen kijken.
Dan zelf een paar dvdtjes meenemen om te proberen - verschillende soorten films, ik kan bv aanraden "Batman begins" en "Monsters Inc", de eerste heeft veel donkere scenes, de tweede veel kleuren en beweging.
Als je een uurtje verschillende dingen kijkt, het is mooi en je merkt geen rare dingen kan er in feite niet zoveel mis mee zijn.

Zo heb ik destijds m'n eigen beamer ook spotgoedkoop gekocht, en ik ben er nog steeds blij mee.
(In tegenstelling tot m'n 1024x768 beamer waar ik na 3 weken al van baalde dat ik 'm gekocht had)

[ Voor 7% gewijzigd door LDenninger op 07-03-2007 14:39 ]

• DarkChylde
goede tips.
ik kijk zelf ook regelmatig op HTforum.nl
maar moet er nog over nadenken of ik een beamer van marktplaats wil kopen

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Voor 550 euries exc btw dus reken 650 euro heb je een ( IMHO ) ZEER goede beamer bij dell

misschein wat overrated om alle specs in de post neer te pasten... maar vooruit bekijk maar eens

Helderheid van 2000 ANSI lumen (max.)
Superhoge contrastverhouding van 2100:1 (volledig aan/volledig uit)
Standaard SVGA-resolutie (800 x 600), met automatische synchronisatie naar SXGA+ (1400 x 1050)
Geïntegreerde zoomlens, geavanceerde verticale trapeziumcorrectie
DLP® met één chip van Texas Instruments
Optionele energiebesparende stand voor stillere werking en langere levensduur van de lamp, tot 3.000 uur
Compatibel met een volledige reeks televisie- en videostandaarden, zoals NTSC, NTSC 4.43, PAL (B/D/G/H/I/M/N), SECAM (B/D/G/K/K1/L) en HDTV (480i/P, 576i/P, 720P en 1080i) Geschikt voor Componentvideo, Composietvideo en S-Video.
Weegt slechts 2,2 kg en is 251 x 213 x 101 mm groot
Inclusief alle relevante kabels en een infraroodafstandsbediening met tal van functies en PowerPoint-besturing voor Vorige en Volgende pagina en knop voor Leeg scherm.
Maximaal 5 jaar service voor vervanging van het volledige apparaat op de volgende werkdag 2(90 dagen op lamp) en optionele CompleteCare3-dekking

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook even op Ebay kijken. Infocus heeft daar een eigen "outlet". STaan vaak leuke aanbiedingen bij en is ook nog eens goedkoper. Bovendien verkopen ze ook reserveonderdelen :)

Zie http://stores.ebay.nl/The-InFocus-Europe-Store

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LDenninger
PsychoHellDude blaatte op donderdag 08 maart 2007 @ 12:00 ZONDER VEEL VERSTAND VAN BEAMERS TE HEBBEN:
Voor 550 euries exc btw dus reken 650 euro heb je een ( IMHO ) ZEER goede beamer bij dell

misschein wat overrated om alle specs in de post neer te pasten... maar vooruit bekijk maar eens

Helderheid van 2000 ANSI lumen (max.)
Superhoge contrastverhouding van 2100:1 (volledig aan/volledig uit)
Standaard SVGA-resolutie (800 x 600), met automatische synchronisatie naar SXGA+ (1400 x 1050)
Geïntegreerde zoomlens, geavanceerde verticale trapeziumcorrectie

EN NOG VEEL MEER GEBLAAT.
:/
Ik denk niet dat de TS een beamer wil om alleen maar powerpoint-presentaties op te geven.
Niet doen dus.

[ Voor 41% gewijzigd door LDenninger op 08-03-2007 13:20 ]

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
LDenninger schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:18:
[...]

:/
Ik denk niet dat de TS een beamer wil om alleen maar powerpoint-presentaties op te geven.
Niet doen dus.
Ik ben al lange tijd op zoek naar een goede en betaalbare beamer...
zelfbouw voor mij waarschijnlijk geen optie is.

Nu vroeg ik me af of deze beamer interesant is voor die 500 euri, en wat de voor en nadelen zijn tov. een conventionele beamer "Van een echt merk" ,verder is er op got niets te vinden over dit appraat.
Dus ik geef een idee naar een misschien iets duurdere beamer maar qua specs veel beter dan aangegeven is... dus helemaal geen geblaat d8 ik zo, misschien hulp maar in jou ogen niet denk ik

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Qua specs beter, maar op een dusdanige manier dat hij nog steeds ongeschikt is voor HT gebruik, dus nog steeds geen nuttig advies.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

PsychoHellDude schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:35:

Dus ik geef een idee naar een misschien iets duurdere beamer maar qua specs veel beter dan aangegeven is... dus helemaal geen geblaat d8 ik zo, misschien hulp maar in jou ogen niet denk ik
Tja, maar als je deze in 16:9 inzet (wat toch regelmatig gaat gebeuren, zelfs 2.35:1, nog breder) dan heb je wel dikke zwarte balken en hou je zelfs nog 30 minder beeldlijnen over dan de 480 die de lumenlab heeft.

Verder is de lichtopbrengst leuk voor een niet geheel verduisterde zaal, maar niet voor een te verduisteren kamer (de vraag is wat wil de topicstarter). Presentatiebeamers staan niet bekend om hun enorme kwaliteit op het gebied van zwartwaarden en kleurechtheid... Dit is wel echt een presentatiebeamer namelijk. Op zijn terrein heel goed, maar niet ideel voor DVD gebruik...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LDenninger
PsychoHellDude schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:35:
[...]

[...]

Die Dell-beamer heeft dezelfde nadelen als de LumenLab beamer t.o.v. een goede homecinema-beamer :
Hij heeft een waardeloze native resolutie (800x600) waar alles naartoe gescaled gaat worden, en een 4:3 aspectratio.

Leuk voor powerpoint-slides dus, waardeloos voor homecinema.

Verwijderd

Voor homecinema gebruik is een 16:9 beamer gewoon echt nodig.
Pagina: 1