Toon posts:

Verschillen IE6, IE7 en FF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nieuw hier, en heb verschillende topics doorzocht, maar ik heb op het moment een redelijk probleem. Ben bezig met een afstudeerproject en hebben hiervoor een webdesigner/database bouwer in dienst genomen. Hij is echter momenteel niet beschikbaar, maar we lopen nog tegen paar kleine layout probleemjes op. Heb zelf helaas te weinig ervaring met het bouwen van sites, en met name css. Graag willen we deze probleempjes vandaag of morgen oplossen zodat we online kunnen, de rest van de site functioneert namelijk prima en is in principe klaar.

Het gaat om de verschillen in opmaak van de site. Het was ongeveer gelijk in IE6 en FF, maar nu blijkt het in IE7 opeens weer totaal anders te zijn. De site is te vinden op www.student4student.nl/msite
De verschillen komen met name terug in de opmaak van het inloggedeelte->in FF en IE7 wordt de opmaak wel goed weergegeven, in IE6 niet.
In de marges van het menu, hierin zitten ook verschillen, zowel bovenmenu als ondermenu.

Nu heb ik ook een beetje gegoogled en kwam daar de volgende oplossing tegen:

< !--[if lte IE 7]>< link rel="stylesheet" href="ie7.css" type="text/css" />< ![endif]-->
* < !--[if lte IE 6]>< link rel="stylesheet" href="ie6.css" type="text/css" />< ![endif]-->
* < !--[if lte IE 5.5]>< link rel="stylesheet" href="ie55.css" type="text/css" />< ![endif]-->
etc.

Dit komt dus neer op een aparte stylesheet per versie van de browser. Jullie kunnen mij vast helpen om de css juist te krijgen, zodat het in alle browsers goed functioneert.

Dit is de eerste css:

knip

Heb ik hiermee genoeg info gegegeven en kunnen en willen jullie me misschien helpen?

[ Voor 67% gewijzigd door André op 06-03-2007 14:42 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Het is niet de bedoeling dat wij hier even je script gaan fixen, je zult toch echt zelf moeite moeten doen. Scriptrequests willen we niet hebben.

En ik heb je ellenlange CSS even weggehaald, die kunnen mensen op de betreffende url wel bekijken ;)

Dus, waar denk je dat het aan ligt en wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, excuus.

Nou, ik heb geprobeerd om d.m.v. * {margin: 0; padding: 0; } de marge verschillen eruit te halen. Maar zoals ik al zei, ik ben dus totaal niet ervaren met met webdesign, en dacht daarom snel hulp te zoeken op een forum. Maar misschien zit ik hier verkeerd dan? Enige tips waar ik wel terecht kan met zulk soort vragen?

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:11
Ik heb geen IE6 tot m'n beschikking, maar na een snelle blik op de site en de css denk ik dat het de bekende verdubbelende margin bug is.

Nogmaals, ik heb geen IE6, maar ik zag ergens een float staan bij een element waarin margins voorkomen. Zelf gebruik ik hier vaak padding op het parent element voor om te omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Zie trouwens nu zelf ook dat er nog een vspace in m'n object banner zit, die gaat er zo ook nog uit. Geef de opmaak van de banner wel aan d.m.v. m'n css.

Wel vreemd dat FF die vspace anders overneemt dan IE, of beter gezegd: niet overneemt.

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog zoiets: IE6 pakt helemaal niets van de opmaak van m'n index pagina en ook niets van de layout van het menupanel aan de linkerkant. IE7 pakt dan wel weer de layout van het menupanel, maar niet geheel van de indexpagina, en Firefox pakt wel weer alle layout.

Lang leve de verschillende browsers, ik snap er geen bal meer van..erg frustrerend.
Pagina: 1