via wifi kopieeren etc

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
Hoi,

Sinds deze week heb ik nu een laptop (dell) en maak daardoor voor het eerst gebruik van wifi (tja, werd tijd he :P)
Maar als ik bestanden wil kopieeren dan doet hij dit met een super lage snelheid. Remote desktop lijkt wel goed te gaan. Kopieeren doet ie met een snelheid van 50kb max.
Alles is gewoon standaard ingesteld en geen beveiliging aan. ik gebruik Vista home basic en alle beveiligingen staan standaard.
Router is een Linksys 54, en ik gebruik dus het g protocol.

Als ik een film oid wil streamen vanaf een netwerkdrive dan kopieeert hij altijd eerst het bestand naar de laptop en speelt het dan pas af.

Dit kan allemaal toch ook anders? net als bij een desktop? Hij streamt dus niet vanaf een netwerkdrive maar wil het altijd eerst lokaal hebben. En hij is dus vet traag.

Gr
Edgar

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 08:51
Zou je wat meer informatie kunnen geven zoals je netwerk bereikbaarheid (Hoeveel mbit). Verder heb ik niet zo veel ervaring met vista dus hoe het zit met het bestand kopieeren weet ik ook niet precies.

50kb is voor rdp genoeg, maar voor filesharing traag dus dit is niet echt te vergelijken.

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
ik gebruik het g protocol en ik heb een linksys WGT54...dus 54mbit
Ik zit in de zelfde kamer (woonkamer) als de router en ik heb goed signaal.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

callous schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:21:
Hoi,

Sinds deze week heb ik nu een laptop (dell) en maak daardoor voor het eerst gebruik van wifi (tja, werd tijd he :P)
Maar als ik bestanden wil kopieeren dan doet hij dit met een super lage snelheid. Remote desktop lijkt wel goed te gaan. Kopieeren doet ie met een snelheid van 50kb max.
Alles is gewoon standaard ingesteld en geen beveiliging aan. ik gebruik Vista home basic en alle beveiligingen staan standaard.
Je zegt dat je signaal goed is, maar communiceer je wel op 54 Mbit, afhankelijk van je signaal
downscaled de communicatie zichzelf naar lagere snelheden, weet je zeker dat je zo;n goed signaal hebt dat je 54 Mbit hebt?
Als ik een film oid wil streamen vanaf een netwerkdrive dan kopieeert hij altijd eerst het bestand naar de laptop en speelt het dan pas af.
Dat heeft niets met Wifi te maken, dat zou je met UTP ook hebben.
Dit kan allemaal toch ook anders? net als bij een desktop? Hij streamt dus niet vanaf een netwerkdrive maar wil het altijd eerst lokaal hebben. En hij is dus vet traag.

Gr
Edgar
Mag ik je vragen de FAQ voor GoT door te nemen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Ik heb een soorgelijk probleem gehad met een Linux PC die via UTP op een router was aangesloten en m'n Windows XP laptop die via Wifi connectie maken met de router. Bij mij lag het vermoedelijk aan een driverprobleem.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 08:51
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:50:
Ik heb een soorgelijk probleem gehad met een Linux PC die via UTP op een router was aangesloten en m'n Windows XP laptop die via Wifi connectie maken met de router. Bij mij lag het vermoedelijk aan een driverprobleem.
Een driver probleem van de laptop of je linux pc? Meestal is het oplost door gewoon direct de juiste drivers te download van de fabrikant. Of dichterbij gaan zitten ;)

Verwijderd

GrooV schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:45:
[...]

Een driver probleem van de laptop of je linux pc? Meestal is het oplost door gewoon direct de juiste drivers te download van de fabrikant. Of dichterbij gaan zitten ;)
Ik denk het wel, vermoedelijk een 3Com(3C905 dacht ik) driver probleem onder Linux, want m'n laptop doet het nu prima in combinatie met een Desktop PC(en 2 verschillende netwerkkaarten in die PC).

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:50:
In linux 'moet' je protocollen die veel data trekken een grotere buffer geven, bij mij ging me wireless domweg onderuit als ik met NFS of SMB eel data over ging zetten... de 1e ~100M ging prima, daarna zakte het weg tot de transfer stalde...

/edit
Hoe je dit doet is per protocol verschillend, googlen op 'app buffer' moet genoeg zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan V op 13-03-2007 22:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

callous schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:21:
Hmmm.
Dat zou betekenen dat je wireless speed op 1Mbit zit.
Wireless is ook nog es half-duplex, waardoor je effectief naar 0.5Mbit trekt.
Hey, das toevallig ongeveer 50-60KB inderdaad.
Nogmaals, dat zegt niks over je daadwerkelijke wireless speed :)
54G is max 54Mbit, dus niet altijd en overal.

Ik kan zelfs met een WAP54G (HyperWAP 0.7) en een Intel2100B (da's een 802.11b kaart) met gemak een film streamen.
11Mbit, 660KB/sec bruto is wat ik dan verstook, en das genoeg voor VLC of WMP11 om een avi over wireless te "streamen".

Probeer eerst maar eens te achterhalen of je link speed niet automatisch naar de minimum waarde van 1 Mbit zakt...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1