Nieuwsitem over D40x

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
In het nieuwsitem over de introductie van de Nikon D40x:
nieuws: Nikon komt met vernieuwde D40-camera

Ik vind het niet duidelijk overkomen uit het artikel dat het over een 2e model gaat. Ze worden naast elkaar verkocht. Als het een echte update zou zijn, zou het de D40s genaamd zijn. Het is echter een luxere versie van de D40 (andere sensor).

Misschien kan het artikel uitgebreid worden met de tekst dat het dus een model naast de D40 wordt?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ben ik het mee eens:
TOKYO – Nikon Corporation is pleased to announce the D40X, a new digital SLR incorporating a 10.2-megapixel CCD. The D40X is scheduled to launch worldwide at March 29, 2007 and is a sister model to the D40, which has a 6.1-megapixel CCD.
Een nieuwe / zustermodel. Dat zal dus betekenen dat het een nieuw model is en eigenlijk geen upgrade (althans zo vat ik het op).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zal het verduidelijken :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

botoo

💀 too old to die young

En als je dan AF-S DX VR' aan '55-200mm f/4-5.6G IF-ED' toevoegt maak je helemaal af :) (die AF-S en VR aanduidingen zijn cruciaal voor de lensbeschrijving).

Overigens lees ik de term 'ultrasone motor voor het eerst, mooi gevonden maar het dekt de lading niet helemaal, kenmerk van de SWM is stilte en snelheid (Silent Wave Motor).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ultrasoon komt waarschijnlijk van de Canon term "UltraSonic Motor".

Kan er trouwens bij cameraaankondigingen niet bijgezet worden wat het sensorformaat is? (ook bij de cybershotjes e.d.)