Asus P5B onboard lan defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb nu al een tijdje een Asus P5B icm een E6300, en dit werkt perfect. Loopt al sinds de eerste dag zonder problemen. Nog nooit een vastloper / reboot gehad oid. Alleen nu zette ik maandagochtend mijn pc aan. Heb ik geen internet, @home eruit? Nope, mijn broertjes pc doet het wel gewoon, ook op mijn netwerkkabel (kabel goed dus) en mijn pc doet het ook niet op de kabel van mijn broertje. Alle drivers opnieuw geinstalleerd; ook geen effect. Na veel klooien en prutsen de laatste oplossing, nieuwe windows install, maar ook dit mocht niet baten. De netwerkkaart wordt wel gewoon herkend, drivers installeren zonder problemen, maar verbinding maken met het netwerk is niet aan de orde, het werkt gewoon niet. Ik zit nu met een usb wifi stock en dit werkt wel gewoon perfect (kan wel inloggen op het netwerk).
Voor de nieuwsgierigen, ja de proc is oc'ed naar 2.94 ghz, maar de pci lock staat aan op 33.33 mhz en pci-e lock op 101mhz. Ook de overclock terugzetten naar std en alles op auto instellingen werkt niet...

Is nu de lanpoort op het mobo defect? Of zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen voordat ik een RMA aanvraag doe? Alle hulp is welkom, want ik heb het niet zo op draadloos internet ;)

sys-specs

E6300 @ 2.94 ghz
Asus P5B
Corsair XMS 2x512twinx 5400C4
Seagate Barracude 7200.10 250Gb
Club-3D 7950GX2

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
maar verbinding maken met het netwerk is niet aan de orde, het werkt gewoon niet.
(kan wel inloggen op het netwerk).
que? Met de wifi kan je inloggen op het netwerk? Lijkt me logisch.. Of bedoelde je hier dat je met je netwerk wel kon inloggen, maar geen verbinding kon maken?

Doe eens duidelijkheid scheppen ;)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
al brute force de stroom er afgeschopt? :) wil wel eens helpen bij zulke grapjes :)

404 Signature not found

• TFDev
SoaDmaggot schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:35:
[...]

[...]

que? Met de wifi kan je inloggen op het netwerk? Lijkt me logisch.. Of bedoelde je hier dat je met je netwerk wel kon inloggen, maar geen verbinding kon maken?

Doe eens duidelijkheid scheppen ;)
met wifi kom ik er wel op, maar met de kabelverbinding dus niet (maar mijn broertjes pc aan de kabel wel weer)
SMSfreakie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:40:
al brute force de stroom er afgeschopt? :) wil wel eens helpen bij zulke grapjes :)
vergeten te melden, maar ook dit meerdere keren geprobeert (zowel van modem als de router) ;)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Killed-1 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:32:
[...]

met wifi kom ik er wel op, maar met de kabelverbinding dus niet (maar mijn broertjes pc aan de kabel wel weer)

[...]

vergeten te melden, maar ook dit meerdere keren geprobeert (zowel van modem als de router) ;)
van je pc ook? :) gewoon dat die echt stroomloos is :-)

404 Signature not found

• TFDev
SMSfreakie schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:02:
[...]

van je pc ook? :) gewoon dat die echt stroomloos is :-)
ook dat is gebeurt, ik moest hem toch omwisselen met de pc van me broertje he ;) en die staat op een andere kamer :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Evt .BIOS update? LAN even disablen in je BIOS, opstarten, afsluiten en weer enablen?

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Mmm misschien een driver update? Klinkt als omslachtig, ik weet het. Maar heb zelf een A8N-Deluxe moederbord van Asus met een Nvidia en een Marvell Gbit adapter er op. En van de een op de andere dag zag hij de marvell als netwerkverbinding verbroken. Na een driver update liep alles weer als een zonnetje :z

Verwijderd

complete BIOS reset kan helpen, dus niet alleen stroom eraf maar ook bios battereitje eruit. stroomloos zoals eerder gezegd. een paar uur stroomloos laten dan weer aansluiten.

alle ander devices van het moederbord loskoppelen en kaal opstarten. dus geen dvd-drives en ander onodige heden. alleen het benodigde om te testen.

heeft de bios ook een test-optie? sommige bios'en kun je een error laten geven als de lan-kabel is vebroken. zet dat eens aan en sommige bio'en kun je de kabel laten testen, gewoon proberen. probeer ook de bios-lan uit te zetten en weer aan. wel even een koude start tussen door om te zorgen dat de bios opnieuw wordt geladen. bij een softe reset gebeurt dit vaak niet.

driver-update is ook een goed idee. de Marvell chip is een host-based netwerk chip zoals vele die je tegenwoordig tegenkomt op mobo's. deze gebruiken de cpu als verwerkings proccessor en werken dus compleet in de driver en niet in de hardware. driver-update dus.

probeer je computer eens met een aantal andere switche's en kabel's. werkt dat wel dan kan het ook aan je switch liggen.

je zegt dat de kabel het wel doet op je broertje's pc, op welke snelheid en wat voor netwerkkaart heeft je broertje? ook onboard? type?

forceer de snelheid van je netwerkkaart eens naar 10mbit/half-duplex. krijg je dan wel verbinding? en als je de snelheid steeds een stapje verhoogt. dus 10mbit/full-duplex, 100mbit/half-duplex, 100mbit/full-duplex.

neem de korste netwerkkabel die je hebt en leg de switch naast of achter je pc. heb je dan wel verbinding? ook op lagere snelheid zoals hierboven gezegt?

kortom genoeg om uit te proberen. kan zijn dat er ergens een magnetische veld de kabel verstoort waarvoor gigabit best wel gevoelig is maar 10mbit/half-duplex nog wel kan. je netwerkkaart probeert dan te sync'en op een onstabiele snelheid en dan krijg je ook netwerk verbroken.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Precies hetzelfde heb ik een keer gehad op mijn M2NPV-VM van Asus toen ik hem een paar weken in gebruik had. Heb na alle mogelijke oplossingen die hier al genoemd zijn geprobeerd te hebben maar mijn USB2-LAN adapter gepakt en daarmee maar gewerkt. Een paar maanden later ben ik er voor de lol nog eens naar gaan kijken en deed hij het weer als een zonnetje. Intussen was er geen reinstall geweest en ik heb geen flauw idee wat het nou is geweest.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1