[Wifi] Verbinden met redelijk ver netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-03 09:07
Ik zit met mijn bedrijfje in een atelier in een grote oude school. Nu hebben een aantal mensen een draadloos netwerk aan de andere kant van deze school. Als ik nu met mijn MacBook een kleine honderd meter die richting op ga heb kan ik verbinding maken met dat netwerk (De router van dat netwerk zelf is zo'n 200 meter verwijdert van mijn atelier). Maar mijn atelier zelf is te ver om vanuit daar het signaal te ontvangen.

Nu wil ik dus hebben dat ik bij dat netwerk kan vanuit mijn atelier, en dan ook zo, dat ik dan overal in mijn atelier draadloos erop kom. Ik heb wat rondgekeken en heb gezien dat een mogelijkheid voor mij een wifi bridge zou zijn, als ik het goed heb verspreid dit weer het signaal wat ie oppikt. Maar ook las ik dat zo goed als elke router hiertoe wel in staat was mits deze WDS ondersteunt.

Nu mijn vragen;

-Welke Bridge/Router zou in mijn geval goed zijn, liefst voor een bescheiden prijs?

Ik ben veel bezig met electronica, dus wil gerust een diy antenne bij mijn Bridge/Router maken (zoals beschreven op bijvoorbeeld http://www.saunalahti.fi/elepal/antennie.html)

-Zal een DIY-antenne uberhaupt voldoende zijn om met een normale Bridge/Router verbinding te maken met dat netwerk?

Ik zou graag ook een usb printer willen aansluiten aan al dit moois.

-Is het dan beter een acces point te nemen met printer aansluiting en desnoods hierop een versterkende (DIY) antenne te zetten?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 22:18

JdM

Humbled

Ik denk dat de optie die je wilt kiezen best goed kan zijn, heb geen ervaring met een bridge maken, wel met het versterken en bundelen van het signaal middels een gaasantenne.
Ik heb dat systeem niet meer in gebruik, maar wil er wel vanaf. Vandaar dat ik ook reageer op je, ik heb een gaasantenne voor je een ontvanger met een dB gain van 18 tot 25 als ik me niet vergis, 5 meter kabel erbij. Als je er interesse voor hebt dan roep maar, scheelt je weer zelf experimenteren
(of je moet dat nu juist zelf net leuk vinden ;) )

Hier de antenne, niet precies, maar vergelijkbaar

Hier de kabel, met connectoren tbv linksys router

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 19:11
Dit is iets wat je gaat moeten uittesten, er is niemand die kan zeggen dat je met dat of dat toestel zeker een goede verbinding gaat hebben.. Leen een toestel van een winkel (of iemand die je kent) en test het uit.
Wij hebben hier op het werk vrij goede ervaring met Linksys materiaal. Maar zoals ik zeg: het is geen garantie...

Moest je er niet geraken... misschien kan je een draadje leggen tot vlakbij of in je atelier en dan draadloos verder gaan?

BOE

• KaiKai
Bedankt voor de reacties!

@JDM: Ik wil het wel zelf gaan maken/uit proberen. Daarnaast is het voor mij tevens zaak dat het niet al te duur wordt en ook dan komt diy goed uit.

@cman: Ik begrijp je punt, dan ga ik het maar zo doen eerst een geschikt apparaat te zoeken en daarna een diy antenne erbij te maken als dit apparaat nog niet het bereik heeft wat ik nodig heb.

Maar dan nog het apparaat zelf. Wat de bridge/accespoint/router moet hebben/kunnen:

-Netwerk signaal draadloos ontvangen en weer doorsturen
-Printer aansluiting via USB
-Deze moet een antenne hebben welke ik kan vervangen door een eigen antenne met meer bereik

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zorg gewoon voor 2 WAP54G'tjes van Linksys voor het raam van beide locaties (zichtverbinding bij voorkeur) en voer het vermogen flink op richting de 80 miliwatt...

Als je een beetje goeie omstandigheden hebt haal je het zo wel dan.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 22:18

JdM

Humbled

Kai-Hugo schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:18:
Bedankt voor de reacties!

@JDM: Ik wil het wel zelf gaan maken/uit proberen. Daarnaast is het voor mij tevens zaak dat het niet al te duur wordt en ook dan komt diy goed uit.

[..]
Ik probeer het toch, 50 euro vond ik niet veel, dat kost alleen de kabel al. Your call ;)

• KaiKai
OK, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Het is namelijk zo dat deze router op een kleine 200 meter afstand staat van me en dit is dus 200 meter verderop in het gebouw. Wat dus betekent dat ik geen rechtstreekse verbinding kan maken van raam tot raam met het andere netwerk. Het signaal moet door meerdere muren heen etc. Er loopt wel een erg lange gang van dichtbij het punt waar de andere router staat tot dichtbij waar ik zit, misschien is het dus een mogelijkheid een WAP54G accespoint te kopen en deze aan mijn kant van de gang te hangen? Met misschien een antenne als welke JdM aangeeft erop als de WAP54G niet voldoende blijkt? Kunnen hier uberhaupt externe dit soort antenne's op worden gezet?

@JdM: Je hebt mail

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ja, je kunt met RP-TNC connectoren externe antennes op je WAP54G aansluiten :)

Misschien dat je hier of hier eens kunt kijken, voor een idee wat er allemaal te halen valt qua antennes.

Eventueel kun je tweedehands spul kopen of idd zelf maken (met materiaal voor een printplaatjes en wat koperdraad kun je een bi-quad maken).

Paneeltjes zien er nog redelijk uit en kun je dus binnen prima ophangen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1