Toon posts:

Film op de pc bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag maar ik stel em toch:
Ik wil binnenkort een videocamera aanschaffen en de films bewerken op de pc.
Wat is nu het beste : Een digitale camera (DV)kopen en bewerken dmv een zgn FireWirekaart,of een analoge (8mm)camera en bewerken vanaf de videorecorder naar de pc dmv een Video-in op je videokaart? De laatste optie dmv een Radeon ViVo die ik ook wil kopen.
Wat is er allemaal mogelijk oop dit gebied,en wat is het beste qua beeldkwaliteit?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30
Het voordeel van de firewire aansluiting is dat je geen kwaliteits verlies hebt.

Je kan dan als je de film bewerkt hebt hem weer terug sturen naar de camera.
En dan de camera eventueel in pluggen in de video recorder.

Op deze manier heb je geen VIvo gedeelte nodig op de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar ik wil toch zowiezo een Radeon ViVo halen,ook voor 2D kwaliteit en games dus dat die ViVo eropzit is alleen maar mooi.
Is er veel kwaliteitverlies met Video-in dan??? Iemand hier ervaringen mee?
En een beetje leuke FireWirekaart kost je ook weer 500 piek....

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57
Mijn ervaring is dat met een firewire interface je veel betere kwaliteit haalt. Ik heb gewerkt met een Hauppauge WinTV/Radio kaart, analoog dus, en met de DV.Go! en DV.now lite firewire kaarten. De DV.Go! werkte niet samen met Premiere, dus die heb ik ingeruild voor de DV.now lite. Dit werkt perfect en zonder kwaliteitsverlies. Ik zou gaan voor de DV oplossing, zonder twijfel.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:30
De firewire kaart is te koop voor 160,-
Zie pricewatch

Oja firewire(apple) = I-link(sony) = IEEE1394(de rest)

Verwijderd

De aanschaf van een losse Firewire kaart is mogelijk voor een lage prijs (Dynalink ongeveer 130 gulden), maar daar zit heel sumiere software bij. Die software maakt het overigens ook zo duur. Ik heb nu problemen met het terugzetten van het digitaal bewerkte beeld. (terug naar de video-camera via de DV-in op mijn SonyTRV20E. Weet iemand hoe ik dit oplos ? :)

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57
Pas op met premiere zoals ik al zei. Lang niet alle firewire kaarten werken daarmee samen, alleen die waar speciale drivers bij meegeleverd zijn. Mijn DV.go! had die dus niet, en werkte dus niet samen met premiere (5.5). Ik weet trouwens niet hoe het met premiere 6 zit, misschien werkt dat wel.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
zorg dat je dv-in hebt op je dv-camera

Verwijderd

Topicstarter
premiere is toch niet het enigste proggie voor videobewerking?

Verwijderd

Ik zou alles digitaal doen, analoge op tape zetten heeft nogal last van kleurschifting en te veel verlies. Een leuke kaart is de Miro DV PLUS.
Andere zeer goede progs is Ulead's Mediastudio Pro 6, deze ondersteund het editen van mpeg 1/2 en dv ook het laden van audio mpg3 is interessant.
Effe bij Ulead de trial downloaden dan weet je genoeg!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op woensdag 07 februari 2001 20:31 schreef Reaper® het volgende:
premiere is toch niet het enigste proggie voor videobewerking?
Wel het meest gebruikte voor de pc. Bovendien is dat goed compatible met AfterFX, ook van Adobe, waar kick ass dingen mee kan doen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
een DV cam is ook duurder als een normale analoge cam he, daar moet je ook rekening mee houden..

ik werk wel es met die zooi (installeer ze veel) en je ziet die kwaliteit echt wel !

suc6 met je keuze

Have a wheelie good weekend!

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 13:25
aangezien dat je wilt gaan video bewerken is het goed om e weten dat HD ruimte eigenlijk 1 van de belangrijkste aspecten is.

Als je gaat rdeneren alleen vanuit je videocamera dan moet je dus alles daarop aanpassen.

Maar ik denk dat je beter eerst serieus kan gaan beslissen in welke beeldkwaliteit je wilt werken.

normaal wordt er gewerkt in pal of ntsc dus meestal staat dan je resolutie en frames per second ook vast

je kan dus kiezen voor VHS S-VHS en DV kwaliteit.

Hiervoor moet je wel weten dat 5 minuten capture op DV is ongeveer gemiddeld 1Gig
Oftewel 1 film van 1uur is dus 12Gig

Volgens S-VHS kwaliteit is ongeveer 10 minuten capture 1 Gigabyte

En VHS was dacht ik 20 minuten 1 Gig (maar dit weet ik niet zeker meer werkt al heel lang niet meer in dit formaat)

Omdat je wilt video bewerken is het dus zou dat je het beste zo min mogelijk ongecomprimeert werkt dit is om alles iets sneller te laten lopen. Namelijk anders moet de PC telkens alles weer omrekenen.

Je converteerd(in divx formaat of wat dan ook) pas nadat je hele editing af is en het dus gerenderd hebt.

maar houd er ook rekening dat bij het editen nog een hele hoop HD ruimte meer gebruikt wordt.

enne premiere is echt niet de enigste video bewerkings programma alleen is dit wel een zeer goede.
je hebt ook Insync Speedrazor(DV), ulead media studio pro, Cognitech video blade en MGI video Wave om der maar een paar te noemen.

Verwijderd

Aardig om even door te nemen:http://www.ulead.com/msp/tips.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het toch wel een DV camera gaat worden en eventueel een firewirekaart.
Welke camera hebben er allemaal een DV-in,en wat is hier het voordeel van?
Kunnen jullie een bepaalde camera aanbevelen ? (tot ongeveer 2500,-)
Pagina: 1