Na stand-by start service niet op

Pagina: 1
Acties:

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 10:40
Ik probeer een PC (noem ik even PC1, XP Pro) in stand-by te zetten en uit stand-by te halen via een andere PC (noem ik even PC2, ook XP Pro). Hiervoor gebruik ik het programma DShutdown. Dit doe ik via 2 batch bestandjes die ik als taak op PC2 zet om 7.30 PC1 te laten starten en in stand-by te zetten om 16.30. Deze PC wordt aangesloten op een LCD scherm waar een Powerpoint presentatie op moet draaien. Het programma DShutdown heb ik als service geinstalleerd. Het probleem alleen is dat als ik PC1 in stand-by zet en hem er weer uit haal dan start hij de service niet automatisch. Is er een manier om deze service na stand-by ook weer te laten starten? Het liefst regel ik alles vanaf PC2 zodat ik niet op beide PC's bezig moet.

De powerpoint presentatie kan ik trouwens ook vanaf PC2 opstarten via DShutdown (maar dan moet de service wel draaien).

En dan nog een vraag, is er een manier om het beeldscherm na stand-by aan te laten gaan? Nu moet ik namelijk altijd eerst de muis bewegen, wat met normaal opstarten niet hoeft.

Ik weet trouwens niet of ik hier in het goede gedeelte zit, omdat ik niet weet of dit een Windows probleem is of alleen van dit programma. Search heb ik ook gebruikt, en kon niets vinden :)