LCD / Plasma voor presentatieruimte

Pagina: 1
Acties:

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
Ik ben er niet 100% zeker van dat dit topic hier moet of in Videoplanken & Beeldkanonnen, maar dan moet 't maar even verplaatst worden :)

Wij zijn met ons bedrijf bezig een presentatieruimte in te richten en willen hiervoor gebruik gaan maken van een groot beeldscherm, zij het een LCD of plasma TV, zij het een mooi groot TFT/LCD scherm. Met groot wordt dan bedoeld: ca 90 cm beelddiagonaal. Een beamer/projector is vanwege de ruimte zelf niet handig, dus die keuze is al wel gemaakt.

De toepassing is voornamelijk presentaties van websites en -applicaties en evt powerpoint-achtige dingen. De ruimte is niet groot, gewoon een kantoortje, maar wel één waarbij het prettig is als iedereen binnen een straal van 3 meter het goed kan zien.

Nu is de vraag: wat zijn de dingen waar we op moeten letten als je voor dit soort toepassingen een scherm zoekt? Ik heb er al even naar gezocht, maar kan eigenlijk niet veel concreets vinden op dat gebied. Daarnaast: zou de keuze dan vooral op TV's richten of juist op uit de kluiten gewassen TFT-schermen?

Tot slot: we zouden graag iets van een oplossing vinden waarbij het scherm zelf op een soort karretje of iets van die strekking staat zodat je hem goed kan draaien / verschuiven als dat nodig is. Maar ook een wall-mount zou wat mij betreft goed kunnen zijn.

Kan iemand wat tips c.q. een zetje in de goede richting geven?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Simpel: LCD. Plasma wint dik op zwartwaarden, contrast en andere zaken die bij films belangrijk zijn. Maar jij wilt denk ik gewoon een goed scherm met een flinke lichtopbrengst, een normale resolutie (dus niet 1080x1080 wat je dan op 1024x768 moet aansturen). Al helemala geen TV toestel, dan moet je een brakke TV out gaan gebruiken om websites te showen... Niet heel soepel is dat. Je beschrijft hierboven eigenlijk gewoon een grote PC monitor qua gebruik.

Een LCD heeft meer lichtopbrengst, onder TL balken erg relaxed, heeft een hogere resolutie, voor websites demo's erg relaxed.

Welke je koopt maakt voor jouw toepassing geen moer uit. Op een aspect na: Zorg ervoor dat je een scherm krijgt dat je op zijn eigen resolutie kan aansturen (via DVI of VGA), zodat je niet naar een geschaald beeld zit te kijken. Wederom: dat is met films niet zo heel erg, maar met websites en tekst wel erg vervelend.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 06-03-2007 15:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 15:18

LieveNiels

On Fire

Of het in deze generatie plasma's nog aan de orde is weet ik niet, maar plasma's en langdurig stilstaande beelden doen mij altijd weer denken aan inbranden. Kies LCD, dan heb je daar zowieso geen omkijken meer naar.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:03:
Simpel: LCD. Plasma wint dik op zwartwaarden, contrast en andere zaken die bij films belangrijk zijn. Maar jij wilt denk ik gewoon een goed scherm met een flinke lichtopbrengst, een normale resolutie (dus niet 1080x1080 wat je dan op 1024x768 moet aansturen). Al helemala geen TV toestel, dan moet je een brakke TV out gaan gebruiken om websites te showen... Niet heel soepel is dat. Je beschrijft hierboven eigenlijk gewoon een grote PC monitor qua gebruik.

Een LCD heeft meer lichtopbrengst, onder TL balken erg relaxed, heeft een hogere resolutie, voor websites demo's erg relaxed.

Welke je koopt maakt voor jouw toepassing geen moer uit. Op een aspect na: Zorg ervoor dat je een scherm krijgt dat je op zijn eigen resolutie kan aansturen (via DVI of VGA), zodat je niet naar een geschaald beeld zit te kijken. Wederom: dat is met films niet zo heel erg, maar met websites en tekst wel erg vervelend.
Okay, thanks. Het maakt alleen wel een klein moertje uit :)

Het nadeel is dat LCD PC monitors op grote afmetingen ook vaak juist hoge resoluties hebben, en dat is iets wat we eigenlijk liever niet willen, omdat als je dan bijvoorbeeld een website of CMS ofzo moet presenteren, het een beetje vervelend is dat je 'm op een resolutie moet laten zien die niemand gebruikt. Of zijn er ook wel lcd's te vinden die gewoon groot zijn maar een relatief lage native resolutie hebben?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Er zijn genoeg merken met schermen van 40" die 1366x768 zijn. Dat is wel mooi voor dit soort doeleinden. Moet je er wel een hebben die goed via de pc is aan te sturen zoals een Samsung.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 15:24
LieveNiels schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:03:
Of het in deze generatie plasma's nog aan de orde is weet ik niet, maar plasma's en langdurig stilstaande beelden doen mij altijd weer denken aan inbranden. Kies LCD, dan heb je daar zowieso geen omkijken meer naar.
Bij de huidige Plasma`s is dit probleem (inbranden) zo goed als over.

Maar als de monitor uitsluitend gebruikt gaat worden voor presentaties ed. dan zou ik voor LCD gaan, welke een hogere resolutie hebben.
Kijk daarom ook eens naar Full-HD, met een resolutie van 1920x1080, omdat je dan meer informatie kwijt kan op het scherm.
Let er ook op dat de LCD een D-SUB VGA in heeft, zodat je hem makkelijk kan koppelen met een pc. DVI/HDMI wil nog wel eens problemen geven icm een pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Marcusso op 20-03-2007 17:07 ]

No Shame, only Fame!

Pagina: 1