Defect proliant ML310

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb recentelijk een HP Proliant ML310 onder mijn hoede gekregen, die niet helemaal goed meer is. Bijna zeker is dat het moederbord de oorzaak is. Hij start prima op, maar netwerk wordt niet meer ondersteund. Waarschijnlijk zijn er daarnaast problemen met de PCI controller, omdat een PCI netwerkkaart niet werken wil en een diagnostisch programma (AIDA) nogal hard vastloopt als hij de PCI devices wil scannen, ook als er niets in zit.

Ik ben dus wel behoorlijk zeker dat het defect bij het moederbord ligt. Het probleem is echter dat een compatible moederbord volgens mij niet makkelijk te vinden is. Bovendien is er de vraag of het de moeite waard is om hem netjes elkaar te zetten. Waarschijnlijk verkoop ik hem daarna toch door.

Dus...

-Welke moederbord(en) zouden in aanmerking komen?
-Is het wel de moeite waard om er een nieuw bord in te zetten?

Ik ben nogal onwetend als het op Servers aankomt...

De belangrijkste specs:

Processor
Type: Intel Pentium 4 2.8 GHz

Cache Memory
Type: L2 Cache - Advanced Transfer Cache
Installed Size: 512 KB
Cache Per Processor: 512 KB

Mainboard
Chipset Type: ServerWorks Grand Champion SL
Data Bus Speed: 533 MHz

RAM
Installed Size: 2 GB
Technology: DDR SDRAM - ECC
Memory Speed: 266 MHz PC2100

Het bord moet SCSI compatible zijn.

Verder nog:

SCSI HDD 36,4 Gb
DAT recorder
48x CD-ROM
Floppy drive

Alvast bedankt voor elke nuttige info die geboden wordt. :w

.

• lier
  • Laatst online: 22:16

lier

MikroTik nerd

Aangezien deze machine nog niet zo oud is, is de eerste stap om te controleren of je nog garantie hebt op deze machine (staat niet in je TS vermeld, dus...)

Daarnaast zal je waarschijnlijk een replacement via HP (direct/indirect) kunnen krijgen (ook dit staat niet in je TS of je HP hiervoor benaderd hebt).

Op de tweedehands markt worden deze machines volop aangeboden (en waarschijnlijk een los MoBo ook wel). Heb je al gedacht over dit kanaal (ook dit staat niet in je TS) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Da Weef
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik ben vergeten te vermelden dat de garantie is verlopen. De machine is stiekem toch al uit 2003 ofzo. Als er nog garantie op had gezeten had ik hem nu denk ik ook niet in het bezit gehad ;)

Verder heb ik ook wel gezocht naar 2de hands materiaal, maar vooralsnog niets gevonden. HP replacement is geen optie, omdat het veel te duur is en ik de machine zelf niet nodig heb.

Ik werd nog gewezen door een vriend op een hele simpele optie, om gewoon het meest goedkope socket 478 moederbord dat in omloop is op de kop te tikken en alles over te zetten behalve de HD. Kom ik dan in de problemen met backward compatibiliteit of niet? 800 MHZ borden kunnen toch ook op 533 draaien etc?

.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:59

ChUcKiE

Dus........

Ik zou als enige serieuse optie een replacement aanhouden. Die hele server is daar speciaal voor ontwikkeld. Ik ben uberhaupt benieuwd of een ander moederbord gaat passen qua bevestigingspunten, aansluitingen van voeding, kabels etc. en al zeker met hardware als bijvoorbeeld geheugen. Die DAT recorder zal trouwens ook wel een SCSI-aansluiting hebben.

Als je er zelf niets mee doet, kun je altijd nog proberen de server zo, of de onderdelen los te verkopen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Da Weef
Klopt helemaal.

Wat doorzoeken verder ben ik er nu wel zeker van dat een nieuw bord niet de moeite is tenzij het een orgineel is. Waarschijnlijk ga ik een orgineel niet vinden voor minder dan 100 pleurie en kan ik dus beter het ding proberen te verkopen als ie is of als losse onderdelen.

In ieder geval bedankt en wat mij betreft kan dit topic schlusssssss

.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 10:32
Probeer het eens bij http://www.weknowit.nl/ Goede tent, lage kosten.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
op het mainboard staat een HP sparepartnummer.. je zou kunnen kijken wat het kost om een nieuw bordje te kopen, dit zal alleen niet goedkoop zijn.. Verder zijn er geen andere moederborden die in de server passen..

• alex3305
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik heb eens wat gezocht op Google en volgens mij is de ASUS NRL-LS533 hetzelfde moerderbordje. Chipset is ook hetzelfde enzo! Alleen de prijzen die ik heb kunnen vinden lagen zo rond de 150$ en de leverbaarheid is niet echt groot te noemen, maargoed ik heb dan ook maar 10min gezocht :P

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

niet echt CSL (want dedicated Proliant server ;) ) en daarnaast dicht op verzoek :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.