Hallo,
Ik ben nu al anderhalve dag bezig met het terughalen van gegevens uit het geheugen.
Het gaat om een postcode opzoeken via straat + plaats + huisnummer.
Dit gaat via een .dll bestand, dus daar heb ik geen code van.
Het enige wat ik krijg is een pointer naar een plek in het geheugen en ik heb een functie:
CopyMemoryRead die het via die pointer uit het geheugen moet lezen.
In vb6, het project waar dit uitkomt werkt het prima maar in vb.net 2005 helaas niet.
Ik heb op internet vele mensen gezien met bijna hetzelfde probleem alleen iedereen schrijft
zelf iets naar het geheugen, maar ik heb alleen een pointer waar ik het mee moet doen.
Hieronder staat de code:
Dit is de foutmelding die ik krijg: "Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt."
Ik heb dat copymemory voorbeeld van codeproject al doorgespit.
Het schijnt dat je dit ook met Marshal.Copy kunt doen, maar ook daarmee kom ik er niet uit.
Ik krijg daarbij geen foutmelding maar gekke tekens terug i.p.v. de gewenste postcode
Weet iemand een oplossing of goede site voor dit probleem ?
Ik ben nu al anderhalve dag bezig met het terughalen van gegevens uit het geheugen.
Het gaat om een postcode opzoeken via straat + plaats + huisnummer.
Dit gaat via een .dll bestand, dus daar heb ik geen code van.
Het enige wat ik krijg is een pointer naar een plek in het geheugen en ik heb een functie:
CopyMemoryRead die het via die pointer uit het geheugen moet lezen.
In vb6, het project waar dit uitkomt werkt het prima maar in vb.net 2005 helaas niet.
Ik heb op internet vele mensen gezien met bijna hetzelfde probleem alleen iedereen schrijft
zelf iets naar het geheugen, maar ik heb alleen een pointer waar ik het mee moet doen.
Hieronder staat de code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Public Shared tmpData As Integer Public Declare Auto Sub CopyMemoryRead Lib "kernel32" Alias _ "RtlMoveMemory" (ByVal Destination As Int32, ByVal Source As Int32, ByVal Length As Int32) Dim zipcodeNumber As Int32 Call CopyMemoryRead(tmpData, zipcodePointer, 2) zipcodeNumber = tmpData Debug.Print("zipcodeNumber = " & zipcodeNumber) |
Dit is de foutmelding die ik krijg: "Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt."
Ik heb dat copymemory voorbeeld van codeproject al doorgespit.
Het schijnt dat je dit ook met Marshal.Copy kunt doen, maar ook daarmee kom ik er niet uit.
Ik krijg daarbij geen foutmelding maar gekke tekens terug i.p.v. de gewenste postcode
Weet iemand een oplossing of goede site voor dit probleem ?