Toon posts:

Excel: Formule naar beneden kopieeren

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal grote excel bestanden van zo'n 1000 rijen. Nu moet ik bepaalde kolommen met een functie vullen. Blijkbaar kun je in Excel in één keer een formule naar beneden copieren zonder te slepen.
Weet iemand hoe dit moet?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Klik op het zwarte blokje in de hoek van de cel en dan slepen.

Zorg er trouwens voor dat je als je een vast veld in je formule gebruikt (wat dus niet in dezelfde rij staat maar bovenaan bijvoorbeeld) je er dollar tekens voorzet:

Voor slepen naar beneden:
=A1+B1
Na slepen:
=A2+B2

Voor slepen naar beneden:
=$A$1+B1
Na slepen:
=$A$1+B2

Zoals je ziet veranderd de teller dan niet. Dat is handig als je een standaard waarde ergens in een cel zet.

[ Voor 76% gewijzigd door djluc op 06-03-2007 11:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of doe gewoon copypaste. En houd natuurlijk rekening met wat het $ teken doet in Excel (zie F1).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wist ik,
Maar er moet ook een manier zijn om in 1x de formule bijvoorbeeld 1000 cellen naar beneden te kopieeren.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Cellen selecteren waarbij de bovenste in je selectie de formule bevat en doe CTRL-D.

Verwijderd

Je kan ook de hele kolom doen. Kopieer de formule, klik op de kolom (bijv: B ) en dan paste.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Perfect dit is wat ik zocht!
Hardstikke bedankt!

Verwijderd

als de kolom links naast de kolom waarin je de formule wil doervoeren als waardes bevat, kan je dubbelklikken op het zwarte blokje van de cel.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dit is nog niet wat degene bedoelt waar ik het voor op moet zoeken.

Dit is wat die persoon zoekt:

"Toen ik het een keer bij iemand gezien heb, was die alleen maar heel kort aan het klikken en de functie werd geplaatst in de rijen waar verder ook gegevens stonden. Vanaf de lege rijen werd de formule ook niet verder gecopieerd."

Iemand enig idee wat hij bedoeld ?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ja, dit.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:09:
als de kolom links naast de kolom waarin je de formule wil doervoeren als waardes bevat, kan je dubbelklikken op het zwarte blokje van de cel.
Dubbelklikken op het zwarte blokje wat je normaal gebruikt om mee te slepen. Werkt alleen als er direct links van de cel een kolom niet-lege cellen staat.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:08:
hmm dit is nog niet wat degene bedoelt waar ik het voor op moet zoeken.

Dit is wat die persoon zoekt:

"Toen ik het een keer bij iemand gezien heb, was die alleen maar heel kort aan het klikken en de functie werd geplaatst in de rijen waar verder ook gegevens stonden. Vanaf de lege rijen werd de formule ook niet verder gecopieerd."

Iemand enig idee wat hij bedoeld ?
- Kan die persoon zelf niet posten?
- Veel eigen initiatief vind ik in de TS niet terug.
- Als ik je titel letterlijk invoer in de search vind ik direct de oplossing
- De oplossing is nu ook al weer een paar keer herhaald.

Samengevat:
... dicht

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2007 14:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.