Ik ben een kasboek aan het maken waarbij in kolom A de datum staat, vervolgens wat variabelen en een begin- en eindsaldo. Om dit duidelijk en overzichtelijk te houden heb ik voor elke maand een apart werkblad gemaakt. Nu is mijn vraag hoe ik een 'standaard invoerpagina' maak waarbij ik de datum, omschrijving, variabelen invoer en dat Excel deze in het werkblad van de juiste maand plaats en dit werkblad vervolgens sorteert op datum. Op deze manier kan ik snel uitgaven/inkomsten invoeren en hoef ik niet de hele tijd de juiste plek te zoeken. Kan iemand mij hierbij helpen?
Zonder VBA: niet. Anders dan titels blokkeren / venster splitsen.
Ik vraag me trouwens af waarom je dit in Excel doet. Als ik het zo hoor kan je beter naar bijv. Access kijken. Maar goed, omdat je blijkbaar met diverse vraagjes zit, lijkt het me voor het overzicht toch handiger om het in 1 topic te doen.
Terecht dat je gewoon losse topics opent, dat is ook de normale gang van zaken op het forum omdat elk probleem zijn eigen topic verdient. Maar toch lijkt het me in dit geval met diverse vraagjes over hetzelfde onderwerp me 1 topic wel handiger. Ik sluit deze dus, herhaal je vraag even in [EXCEL] o.a. laagste waarde selecteren in kolom en geef dan even feedback op bovenstaande tip.
Succes
Ik vraag me trouwens af waarom je dit in Excel doet. Als ik het zo hoor kan je beter naar bijv. Access kijken. Maar goed, omdat je blijkbaar met diverse vraagjes zit, lijkt het me voor het overzicht toch handiger om het in 1 topic te doen.
Terecht dat je gewoon losse topics opent, dat is ook de normale gang van zaken op het forum omdat elk probleem zijn eigen topic verdient. Maar toch lijkt het me in dit geval met diverse vraagjes over hetzelfde onderwerp me 1 topic wel handiger. Ik sluit deze dus, herhaal je vraag even in [EXCEL] o.a. laagste waarde selecteren in kolom en geef dan even feedback op bovenstaande tip.
Succes
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()