Gigabyte GA-965P-DS4 en Corsair TWIN2X 2048-6400C5

Pagina: 1
Acties:

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 22:25

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Topicstarter
Sinds kort wat problemen, mijn systeem is instabiel.
Het gaat om de volgende configuratie:

- GA-965P-DS4 v1.0
- Corsair TWIN2X 2048-6400C5
- Hiper Type R 580Watt
- Club3D geforce 8800GTS 320MB PCIe
- 2x hdd
- 1x odd (dvd-rw)

Ik draai niet overclocked, de RAM instellingen via DSP en voltage volgens moederbord standaard.

Nu heb ik steeds als ik Company of heroes start dat de machine vast slaat, in WoW duurt het wat langer maar loop hij ook vast.
En met vastlopen bedoel ik vastlopen en dan een monotone piep uit de speakers en alleen uitzetten helpt, op de reset knop reageert hij niet meer.

Nu dacht ik meteen aan het geheugen, dus ik ga moedig aan het memtesten met memtest+ 1.70
Maar daar ontdek ik iets raars, bij memtesten loopt de pc vast, nog geen errors in geheugen gevonden.
Als ik met prime95 test dan maakt de machine fouten met het ene reepje erin en geen fouten met de andere erin (ja dat heb ik in hetzelfde geheugen slot gedaan). Ook daarna in verschillenden andere sloten gedaan, zonder verschil.

Waar moet ik het nu zoeken, in het geheugen of is mijn moederbord gaar? :|

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 23:16
Kun je handmatig in de BIOS die auto voltages even uitzetten? Die staan namelijk volgens mij standaard op 'Auto' en die kun je beter op 'Standard' hebben. De DS4 geeft namelijk soms al uit zichzelf meer voltage aan de onderdelen. Ik zeg niet dat dit het is, maar je kunt het simpel uitsluiten.

Volgens je trial-and-error systeem lijkt het er trouwens op dat je ene geheugenreepje gaar is. Maar zover was je zelf ook al zie ik....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Probeer eens een andere versie memtest. En zet de timings handmatig op 5-5-5-15 (1.9 volt).
Start Company of Heroes met maar 1 reepje (degene die geen errors gaf) en kijk dan wat ie doet.

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Dat is ook zo, op auto geeft het bord VDIMM van 1,8V en dat moet volgens corsair minimaal 1,9V zijn, dus ik doe geheel volgens gigabyte stijl een +0.100V erop, en ga weer memtest draaien.
Het resultaat was nog sneller vastslaan van het systeem.

Dus dat lijkt ook niet echt goed te gaan. |:(

EDIT: Ik kan op me werk 2x 256MB DDR2 modules lenen om te testen vannavond.

[ Voor 11% gewijzigd door Daantje20 op 06-03-2007 13:30 ]

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Heb net zitten testen met wat geleend geheugen van werk, nogsteeds de vastloper in memtest.

heb ook de instellingen in de BIOS handmatig goed gezet, op 5-5-5-15 en 1.9v en daarna een memtest gedaan, maar nogsteeds een hangup. :'(

Het is denk ik toch het moederbord.

Dan die maar retouneren.

EDIT: RMA aangevraagt

[ Voor 3% gewijzigd door Daantje20 op 06-03-2007 19:35 ]

Verwijderd

Amen :+ R.I.P. :'(

• Daantje20

Daantje20

Topicstarter
Opgestuurd naar Komplett mijn leverancier, en de RMA afdeling heeft het moederbord ook d00d bevonden. :D

Krijg een nieuwe, die word helaas pas 21-3 opgestuurd (dan pas weer voorraad). |:(

Wel voordeel, het is dan wel de PCB 3.3 versie die ik krijg _/-\o_

[ Voor 92% gewijzigd door Daantje20 op 14-03-2007 14:26 ]

Pagina: 1