Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Op dit moment ben ik druk bezig met het afstuderen van mijn HBO-studie.
Nu ben ik bezig met een verkort traject hierin. Dit houdt dus in, dat die normale 4 jaar worden beperkt tot 3. Hiermee komt automatisch ook mee, dat het hele thema/blokverloop binnen de opleiding is omgegooid om het verkorte traject mogelijk te maken (propadeuseverdeling etcetera).

Nu is het dus zo dat mijn afstuderen eindigt in blok 3. Hierna volgt nog 1 blok, waar ook nog een toetsing aan is gekoppeld. Hierna is, vanzelfsprekend, de opleidingsafronding.

Nu is mijn vraag:
Ik heb het hier verschrikkelijk naar mijn zin. Ik amuseer me goed, goed contact met collega's en fijn werkgebied. Qua secundaire voorwaarden etcetera zit het allemaal erg goed. Nu is het zo, dat ik wel een gooi wil doen naar een eventuele fulltime-baan hier, het gevoel zegt me dat zij mij ook wel willen hebben (secretaresses die meerdere keren vragen of ik al eens een opiniepeiling naar trajectverloop heb gedaan).
Nu zit ik alleen met het probleem dat ik nog 10 weken fulltime school heb. Nu snap ik zeker: als ze mij willen hebben, dan kunnen ze die 10 weken zeker wachten. Maarrrr, het einde van de opleiding is zeer kritisch, er is erg veel toetsing gepland op het einde van het jaar.

Nu begrijpen jullie wel het probleem, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik denk dat je eens gewoon moet babbelen. Voor die toetsing is vast wel wat te regelen. Als ze je echt willen, dan moet er niets zijn wat je in de weg staat.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Gewoon eerlijk zijn. Aangeven hoe de situatie op school er uit ziet. Maak nu een principeafspraak en houd elkaar op de hoogte van ontwikkelingen. Neem in ieder geval de tijd om je studie goed af te ronden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• dnhelle
  • Nu online
Bedankt voor de replies. :D

Ik moet zelf wel aangeven dat dit ook wel in mijn gedachten zit, maar het juiste moment om dit te bespreken is natuurlijk altijd even bekijken.
Is het een juist moment om dit al een beetje te kietelen op dit moment, en op het einde de conversatie op gang te brengen om na de studie een verdere sollicitatie te laten lopen?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Overigens erg vreemd dat jij mag afstuderen bij een bedrijf zonder dat je al je vakken al hebt, maar goed... :P

Anyway, babbelen dus, en dan is er altijd wel een mouw aan te passen :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• dnhelle
  • Nu online
kamstra schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:19:
Overigens erg vreemd dat jij mag afstuderen bij een bedrijf zonder dat je al je vakken al hebt, maar goed... :P
Hogeschool Zuyd.. Do I need to say more?
Ingangseis was dat er minimaal 75% van het gevolgde curriculum moest zijn behaald. Niet behaald=niet afstuderen.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
kamstra schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:19:

Anyway, babbelen dus, en dan is er altijd wel een mouw aan te passen :)
Zo vreemd is dat niet hoor. Op de TU Delft is dat ook geen probleem. Er is een minimum waar je aan moet voldoen maar alle vakken gehaald hebben is zeker geen vereiste. Er zijn zelfs bedrijven die je aanraden om nog wat vakken open te laten voordat je begint. De combinatie van afstuderen en tentamens maken zorgt voor een welkome afwisseling in het lange afstudeertraject.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1