Toon posts:

Mix geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag slimme mensen,

sinds kort ben ik, naast met cd's en platen mixen, ook met een laptop aan het experimenteren.

Toch wil mixen niet zo best met een gewone geluidskaart (voorluisteren kan niet en je hebt maar een kanaal) Ik gebruik Virtual DJ btw.

hiervoor ben ik dus op zoek naar een geluidskaart met 2 uitgangen, die naar mijn mixer gaan(voorbeluisteren kan daar wel.)

Welke geluidskaart kan ik dan als beste gebruiken?? Gaat puur om het mixen niet om het opnemen, en voorbeluisteren hoeft niet op de pc, doe ik wel op mixer.

Wat raden jullie mij aan?

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Kijk eens naar een usb versterker, op een laptop heb je verder niet veel mogelijkheden.

Ik heb zelf een ding van Yamaha, prima ding met alle mogelijke aansluitingen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 10:55

ralpje

Deugpopje

Creatvie heeft inderdaad geluidskaarten op USB of FireWire. Een simpele 4.1 of 5.1 kaart is voldoende, de software zorgt er meestal voor dat de verschillende players op de verschillende uitgangen gezet worden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ehm..

een maya 44 usb geluidskaart?
Of een esi u46 (heeft ingebouwde phono-ampjes)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik gebruik de Creative Audigy PCMCIA deze heeft als voordeel dat hij niet zoveel kracht van je laptop vraagt in vergelijking tot USB geluidskaartjes (Creative MP3+ USB 1.0). En verder klinkt deze al een heel stuk beter dan de standaard geluidskaart in je laptop. Helaas heb ik deze kaart nog niet met PCDJ aan de gang gekregen maar met VirtualDJ werkt deze erg prettig.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik zelf een Trust USB 2.0 / 5.1 "geluidskast" en die voldoet prima. Dit omdat de onboard geluidskaart van mijn Shuttle barebone steeds slechter geluid ging geven ("Karaoke" effect).
Weet niet of dit apparaat werkt met jouw software. Prijs was redelijk.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 10:25

sanook

_/-\o_

Ik heb zelf de ESI U46DJ en dat bevalt prima, ik zou in ieder geval gaan voor een zgn 'ASIO' kaart.
Pagina: 1