Wat te doen met een te recente CPU voor moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Even de configuratie:

P4 3.0Ghz 1mb L2 cache
2 x 512mb DDR400 PC3200
Ati Radeon X800 Pro
Albatron PX848PV Pro moederbord (met verouderde versie bios denk ik)

Alles netjes geinstalleerd erop, bordje in kast gezet, stroom erop en starten. Lampje op moederbord gaat aan, de ventilators van de videokaart en cpu draaien netjes, je hoort de HDD opstarten, maar hij doet niks. Ik krijg geen beeld op mijn monitor.

Vanalles geprobeerd, ook CMOS resetten, geheugen eruit (zelfs helemaal eruit) en speaker aangesloten, maar hij geeft niet de bekende error piepjes. De speaker geeft geen kick.

Ik denk niet meteen dat het moederbord kapot is, maar zo heb ik er ook niet veel aan. Mijn gedachte gaat uit naar een verouderde bios versie welke de 3Ghz niet ziet. Maar hoe update ik de bios als ik niet eens beeld krijg? Ik heb geen oudere cpu waarmee ik de bio zou kunnen upgraden.

Of iemand anders geen idee waar het aan kan liggen? De onderdelen zijn erna weer terug in hun oude systeem gegaan en daar werkte alle weer, dus aan de CPU, HDD, RAM, VGA ligt het niet.

P.s. ik heb geprobeerd te zoeken op bios update, maar ik kom alleen maar uit op topics waarin wordt uitgelegd hoe je een bios moet updaten, niet wat te doen als je een snellere cpu hebt en geen andere.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 19:43
Voor zover ik weet zal hij dan de CPU op de laagste cpu snelheid draaien die het moederbord ondersteund, dus ik denk wel dat er iets op je pc kapot is, succes met het vinden van de oorzaak!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook al. Aangezien alle andere onderdelen feilloos werken, ga ik er maar vanuit dat moederbord niet meer in orde is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Oude CPU erin, BIOS update?

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 06:55
Is de topicstart staat dat ie geen oudere CPU heeft... :/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sonic1986 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:16:
[...]

Is de topicstart staat dat ie geen oudere CPU heeft... :/
Overheen gelezen, maar om nu gelijk dat bord op te geven..wellicht ken hij iemand met een s478 CPU, of kan hij voor een prikkie een 1,5 Willamette ergens vandaan toveren.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Het liefst geef ik niet meteen het bord op, maar wat moet ik dan? Ik heb ook zo 123 geen andere cpu liggen :'( en mijn ervaring is ook dat het bordje dan je cpu onderklokt om toch maar beeld te geven.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik kan nergens vinden of dat bord uberhaupt wel Prescott CPU's aankan, zelfs met een BIOS update... Ik vind overal alleen Northwood CPU's die worden ondersteund...

Hier stond een dode link.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hmm, ik dacht dat ik een northwood had, maar 1mb L2 cache is dan een prescott?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yzord schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:39:
Hmm, ik dacht dat ik een northwood had, maar 1mb L2 cache is dan een prescott?
Je gedachtengang is prima, alleen is dat wel een vraag die je prima zelf kunt beantwoorden.
Kijk bijvoorbeeld eens hier, dan zul je zien dat je inderdaad een Prescott hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 06-03-2007 11:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je voor de link...ik denk persoonlijk dat het bordje de hele prescott niet aankan. Jammer

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
niet getreurd, s478 prescott bordjes kosten nog een paar tientjes, tweedehands moet het voor 20 wel lukken :) en gezien je graka wil je toch wel wàt performance halen, dus is een beetje fatsoenlijk moederbord ook niet weg :)
Pagina: 1