Snelheid image maken met Raid erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 07:05
Het maken van een image op mijn Raid systeem gaat niet met de snelheid zoals gehoopt. Het betreft een Promise EX8300 (pci-x) controller met daarop wat drives in raid0 en raid5.

Het maken van een image van bijvoorbeeld de XP partitie duurt rond de 20 minuten. Nu snap ik wel dat dat komt door een soort niet-low-level benadering van de harddisks omdat die raid controller er "tussen" zit maar dan nog. Ook Acronis TrueImage is niet bijster snel. Heb ook Image for Dos geprobeert, zelfde verhaal.

Een met BartPE gemaakt opstart-CD met waarbij de Windows-drivers worden geladen en daarna TrueImage wordt opgestart biedt ook geen snelheidswinst, dat vind ik op zich echt verbazend.

Nu is het op zich geen probleem aangezien alles gewoon wérkt, echter "even" een image maken is er nu niet bij aangezien ik (primitief genoeg) die twintig minuten dus een belemmering vind. Zoiets ging voor de raid-controller in een paar minuutjes, dus het zou nu ook moeten kunnen.

Heeft iemand een programma gevonden waar het sneller mee gaat dan wel wat instellingen die ervoor kunnen zorgen dat de disks wél op hun normale snelheid worden aangesproken?

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 06-03-2007 10:38 ]

Nickname does not reflect reality