[JS] Checken waarvandaan een functie wordt gecalled*

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik zit met een beetje een vreemd probleem..

ik roep op meerdere punten in mijn html pagina, een javascript functie aan:

code:
1
<script>functie(this,'text')</script>

nu is het probleem, waar ik dit script ook neerzet, de eerste variable (this) die ik terug krijg, geeft altijd [object Window] terug. ook als ik deze ergens in een tabel heb staan.

Is er een manier om er toch voor te zorgen dat hij de locatie van het script aan kan geven? als ik bijvoorbeeld een button maak, met een onclick event, dan werkt het wel goed, maar ik wil dat het script automatisch draait, en niet op een event (cq gebruikersactie).

De reden dat ik deze variabele nodig heb, is omdat ik op het parentNode een aantal bewerkingen wil doen.

Is dit mogelijk??

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 06-03-2007 10:30 ]

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:50
volgens mij niet,
Waarom zet je op de elementen die je wilt bewerken niet een extra class, Bijvoorbeeld:

class="fixthis"

en haal je bij de body onload alle elementen op met deze class en doe je de bewerking daarop, hoef je ook niet overal die <script> dingen tussen te zetten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Als de functie niet vanuit een element aangeroepen wordt zal this inderdaad verwijzen naar het globale window object. Je zult dus de functie vanuit een onclick moeten aanroepen of bijvoorbeeld this vervangen door getElementById ;)