Toon posts:

Persoonlijkheids stoornis

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die de diagnose "persoonlijkheidsstoornis" hebben gekregen en die hiervoor succesvol zijn behandeld?
Hoe ziet zo'n behandeling er uit?
Waaruit bestaat bij jullie het lijden?

Ik sta nu voor de keuze om een behandeling te starten die wel eens heel erg lang kan duren en zeer intensief schijnt te zijn. Ik vraag me af hoe dat te combineren met werk. Als je ook maar een beetje ambitieus bent kun je het gewoonweg niet hebben dat je een paar keer in de week ergens naar toe moet terwijl je daarbij ook nog eens eerlijk aangeeft waarvoor dat is.

Mijn psychiater heeft desgevraagd aangegeven dat ik niet ziek ben maar er tegen aan zit. Ook lekker handig als je met een verzekeringsarts in conclaaf gaat. ;) Hij heeft nog geen uitspraken gedaan over wat voor een stoornis ik dan heb want dat moet middels therapie vastgesteld worden. Zit er dus eigenlijk aan te denken om maar geen beroep op de ziektewet te gaan doen want ik acht mezelf kansloos en voel er (nu) meer voor om me maar weer enthousiast bij de volgende werkgever te melden en een dienstverband los te peuteren en door te hobbelen naar de volgende depressie die hij dan weer kan gaan betalen. Dit herhaalt zich nu al 20 jaar en wordt er doodmoe van.

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan of gaan jullie hiermee om??

Ik heb zelf wat gezocht op internet en kom in de buurt van een Narcistische persoonlijkheidsstoornis.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
nou dat je onderkent dat je hulp nodig hebt, vind ik al een hele goede stap. helaas kan ik je niet helpen met je vragen, maar wens je veel sterkte tijdens je behandeling.

als je inderdaad aan een persoonlijkheidsstoornis zou lijden, heb je kans dat je behandelaar dat zal moeten laten registreren. Ik zou dat navragen, ivm kopen van een huis etcetera. Mochten er tenminste grote financiele beslissingen spoedig op je pad komen.

Het lijkt me overigens als je shrink zegt dat hij denkt dat je niet ziek bent, maar er tegenaan zit, je verwachting mbt de behandeling misschien positief moet bijstellen. misschien dat je sneller leert hoe er mee te leven dan je nu denkt. de moeite waard lijkt me.

Probeer aan het einde van de dag af te spreken, of misschien is 's avonds zelfs mogelijk. Of neem een 4 dagen contract en gebruik die "vrije" dag. Kun je die 4 dagen gewoon op je werk storten.

[ Voor 35% gewijzigd door Zandor op 06-03-2007 10:11 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Zandor schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:04:

als je inderdaad aan een persoonlijkheidsstoornis zou lijden, heb je kans dat je behandelaar dat zal moeten laten registreren. Ik zou dat navragen, ivm kopen van een huis etcetera. Mochten er tenminste grote financiele beslissingen spoedig op je pad komen.
Dat vind ik dan weer van die enge dingen. Al helemaal een reden om het maar onder de mat te vegen.
Ik weiger nl een aparte status te krijgen en dus automatisch tot de bedelstaf te vervallen.

• Zandor
ok, begrijpelijk je reactie, echter nu ben je zelf in 20 jaar niet in staat gebleken voor jezelf de situatie dusdanig te verbeteren dat je leven er prettiger op is geworden.

Misschien kun je bijna helemaal ervan genezen en de rest van je leven prettiger/beter doorkomen!
Dus alles waard ! Je hebt tenslotte maar 1 leven.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb er serieus nog nooit van gehoord dat zoiets geregistreerd werd. Nou ja, het wordt natuurlijk wel in je medische gegevens oid bijgehouden, zeker als je medicijnen krijgt, maar het zal je verder niet dwars zitten. Tenzij je onder curatele gesteld wordt, maar dat gebeurt niet om je een of andere stoornis hebt - meer hoe je daarmee omgaat (manisch depressieve mensen willen, zo heb ik gehoord, nogal eens extreem aan het shoppen slaan bijvoorbeeld). Daar zou ik me niet al te druk om maken als ik jouw was.

Verder vind ik het een beetje vreemd dat er nu al wordt gezegd dat je een intensieve therapie gaat krijgen terwijl er nog geen diagnose gesteld is. Daar moet eerst onderzoek naar gedaan worden alvorens er een behandelplan gemaakt kan worden - das tenminste wat mijn boeren verstand me zegt.

Veel succes in ieder geval.

Edit: Ik zie dat je het over je verzekeringsarts hebt... Nu weet ik ook allemaal niet precies hoe het in elkaar steekt, maar dit lijkt erop dat je via de particuliere weg hulp hebt gezocht? Normaal gezien kom je via je huisarts terecht bij het GGZ oid en dat hoef je niet zelf te betalen en ook je verzekering blijft er buiten staan. Soms kan het echter wel zijn dat er extra kosten aan verbonden zijn maar dat hoor je dan vantevoren wel (psychotherapie werd in mijn geval bijvoorbeeld niet 100% vergoed, daar was een eigen bijdrage van €15/bijeenkomst benodigd). Voordat het je dus allemaal veel geld gaat kosten aan dure (en misschien onnodige?) therapiën, probeer het ook eens via deze weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Punksmurf op 06-03-2007 11:31 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:25:

Edit: Ik zie dat je het over je verzekeringsarts hebt... Nu weet ik ook allemaal niet precies hoe het in elkaar steekt, maar dit lijkt erop dat je via de particuliere weg hulp hebt gezocht? Normaal gezien kom je via je huisarts terecht bij het GGZ oid en dat hoef je niet zelf te betalen en ook je verzekering blijft er buiten staan. Soms kan het echter wel zijn dat er extra kosten aan verbonden zijn maar dat hoor je dan vantevoren wel (psychotherapie werd in mijn geval bijvoorbeeld niet 100% vergoed, daar was een eigen bijdrage van €15/bijeenkomst benodigd). Voordat het je dus allemaal veel geld gaat kosten aan dure (en misschien onnodige?) therapiën, probeer het ook eens via deze weg.
Dan heb ik het over de verzekeringsarts van het UWV. Ik heb het gevoel een ziekte te hebben maar daar krijg ik geen uitkering/bescherming voor. Als de shrink zegt dat ik niet ziek ben maar er tegenaan zit weet ik ook niet hoe ik dat moet overbrengen aan een dergelijk instituut. Ziekte mbt de psyche zijn sowieso erg moeilijk te verkopen en je bent eigenlijk dus zwaar de lul.
Ben overigens gewoon via de huisarts naar een psychiater verwezen en die heeft aan de hand van 3 gesprekken een doorverwijzing naar het GGZ voorgesteld.
Overigens lijd ik ook nog aan een angststoornis mogelijk als gevolg van die veronderstelde PST.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Vervelend voor je dat je er geen uitkering voor krijgt. Dat vind ik wel vreemd, ik dacht dat Nederland zo'n mooie zorgstaat was die erop was ingesteld om iedereen die dat nodig heeft van de nodige hulp te voorzien.

Het lijkt me nogal vreemd dat de psychiater zegt dat je niet ziek bent - je komt bij hem omdat je een probleem hebt, en dat moet opgelost worden. Dat vind hij ook, want hij stelt een behandeling voor. Als je niet ziek bent hoef je niet behandelt te worden, dus ben je wel ziek. Hoe komt hij er dan bij dat je niet ziek bent?

Dit alles is neergezet met de beste bedoelingen en naar mijn beste oordelingsvermogen, maar ik ben verder geen deskundige. Ik kan er dus finaal naastzitten.

met een hamer past alles

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:57:
Zijn er hier mensen die de diagnose "persoonlijkheidsstoornis" hebben gekregen
Wat is een persoonlijkheidsstoornis? Men maakt er volgens mij tegenwoordig een sport van om iets een "stoornis" of een "ziekte" te noemen, als het alleen maar om afwijkend gedrag gaat.
Ik sta nu voor de keuze om een behandeling te starten die wel eens heel erg lang kan duren en zeer intensief schijnt te zijn. Ik vraag me af hoe dat te combineren met werk. Als je ook maar een beetje ambitieus bent kun je het gewoonweg niet hebben dat je een paar keer in de week ergens naar toe moet terwijl je daarbij ook nog eens eerlijk aangeeft waarvoor dat is.
Gewoon niet zo ambitieus zijn.
Mijn psychiater heeft desgevraagd aangegeven dat ik niet ziek ben maar er tegen aan zit. Ook lekker handig als je met een verzekeringsarts in conclaaf gaat. ;) Hij heeft nog geen uitspraken gedaan over wat voor een stoornis ik dan heb want dat moet middels therapie vastgesteld worden. Zit er dus eigenlijk aan te denken om maar geen beroep op de ziektewet te gaan doen want ik acht mezelf kansloos en voel er (nu) meer voor om me maar weer enthousiast bij de volgende werkgever te melden en een dienstverband los te peuteren en door te hobbelen naar de volgende depressie die hij dan weer kan gaan betalen. Dit herhaalt zich nu al 20 jaar en wordt er doodmoe van.
In deeltijd gaan werken als dat mogelijk is? Op die manier kun je waarschijnlijk beter met je vermeende stoornis omgaan en je werk wellicht beter volhouden.
Ik heb zelf wat gezocht op internet en kom in de buurt van een Narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Als ik "narcistische persoonlijkheidsstoornis" invul in google dan trek ik de conclusie dat je een egoïstische zak bent. :+ (wikipedia) Een psychiatrische aandoening hoeft niet perse tot volledige arbeidsongeschiktheid te leiden dus zo vreemd is het niet je geen uitkering krijgt. Misschien is er immers werk dat je wel kunt volhouden.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Zandor
Wat is een persoonlijkheidsstoornis? Men maakt er volgens mij tegenwoordig een sport van om iets een "stoornis" of een "ziekte" te noemen, als het alleen maar om afwijkend gedrag gaat.
Nou de psychiater zou verder met hem willen, hij zit niet bij de 5 uur show. Dus wie ben jij om een diagnose te stellen?
Gewoon niet zo ambitieus zijn.
wat bedoel je hier nu weer mee?
In deeltijd gaan werken als dat mogelijk is? Op die manier kun je waarschijnlijk beter met je vermeende stoornis omgaan en je werk wellicht beter volhouden.
zou wellicht een deel van een oplossing kunnen zijn.
Als ik "narcistische persoonlijkheidsstoornis" invul in google dan trek ik de conclusie dat je een
egoïstische zak bent. :+
volgens mij ben jij ook een narcist. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Zandor op 06-03-2007 19:36 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zandor schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:35:
Nou de psychiater zou verder met hem willen, hij zit niet bij de 5 uur show. Dus wie ben jij om een diagnose te stellen?
Ik ben niemand, ik zeg alleen dat men er tegenwoordig een sport van maakt om afwijkend gedrag als "ziek" en "stoornis" te betitelen.
wat bedoel je hier nu weer mee?
Topicschrijver zegt dat als je een beetje ambitieus bent dat het dan niet te combineren is met zijn werk of zo. Ergo => dan moet ie gewoon niet zo ambitieus zijn, misschien dat dat helpt?
zou wellicht een deel van een oplossing kunnen zijn.
Misschien wel, ik ken mensen met psychiatrische problemen die deeltijd wel kunnen maar met voltijd een hoop moeite hebben.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

W&L is helaas niet het juiste forum voor deze discussie. Omdat de topicstarter nog geen toegang heeft tot het forum dat hier meer voor bedoeld is, SG, sluit ik dit topic. Als de topicstarter toegang heeft tot dat forum, kan uiteraard daar een nieuw topic geopend worden. Eventueel kan mij een DM gestuurd worden om het topic te verplaatsen. :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit onderwerp hoort niet thuis in W&L. Het zou misschien in Stuffis Generalis passen, maar daartoe heeft de topicstarter nog geen toegang. Daarom sluit ik dit topic.

Overigens lijkt dit forum me ook niet de juiste plek om informatie in te winnen over psychiatrische afwijkingen, diagnose validatie en behandeladviezen. Daarvoor zijn op internet betere fora te vinden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.