Oud TV-tje + DVD Speler

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
Heb sinds gister een simpel Philips dvdspeler (DVP3040) gehaald voor op de slaapkamer.
Daar staat een klein oud tvtje van Philips.

Het probleem is dat als ik de dvdspeler op de scart ansluit, dat ik dan geen TV-zenders meer kan kijken. Je ziet dan alleen maar zwart beeld, maar je hoort wel het geluid van de TV-zender.
Dit is zelfs het geval als de DVDspeler op stand-by staat.

De stekker moet dus uit het stopcontact om gewoon naar de TV-zenders te kijken.
DVD kijken met de DVD-speler werkt verder gewoon prima.

Ik heb ook een JVC videorecorder aangesloten, om te kijken of ik dan ook geen tv-zenders kan bekijken, maar dit kan dus wel.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Geen idee, ik heb hetzelfde probleem bij een budget dvdspeler icm met mijn 10 jaar oude Blaupunkt TV. Gelukkig heeft mijn dvd speler een fysieke aan/uit knop...

Heb je het probleem ook als je 'm aansluit via de svideo aansluiting? IK kan dat nl niet testen, de converter s-video -> scart die ik heb is te breed, mijn scart aansluiting op de TV ligt namelijk verzonken... :S

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
Hmm dan zou ik even moeten kijken, ik heb zo'n kabel niet liggen namelijk..

Zal morgen even naar de winkel gaan en kijken wat het beste is om te doen, ben benieuwd ;)

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik zou 'm proberen te lenen van iemand, anders koop je 'm dadelijk, en lost het het probleem niet op... Tis maar 10-15 euro, maar als het het probleem niet oplost is het zonde... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 14:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Rowdy.nl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:05:
Ik zou 'm proberen te lenen van iemand, anders koop je 'm dadelijk, en lost het het probleem niet op... Tis maar 10-15 euro, maar als het het probleem niet oplost is het zonde... ;)
;)
een euro of 1,5 bij de budget/euro/dump/aldi/lidl/action-winkel is goed genoeg voor een standard-issue scart/svideo converter

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Daar zitten toch nog geen svideokabel en geen audiokabel bij...?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Via S-Video aansluiten kan je wel vergeten, die DVP3040 heeft geen S-Video uit mogenlijkheid.
Ook de kans dat een "Oud TV-tje" overweg kan met S-Video is gering natuurlijk.

Wel kan je het natuurlijk met gewoon composite proberen.
Probeer ook eens om de SCART uitgang van de DVDspeler op composite te zetten in plaats van RGB?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Vermoedelijk een dvdspelertje dat automatisch de SCART ingang van je TV selecteerd.

Dit signaal staat op pin 8 (0V is niets, 5-8 geloof ik 16:9, 12V 4.3). Even dit betreffende adertje losknippen en klaar.

Je moet dan uiteraard met je AB wel handmatig AV selecteren als je DVD wilt kijken, maar dat lijkt me het probleem niet.

Via composite kan ook, dan heb je dit probleem niet meer (En de beeldkwaliteit niet meer). Ervanuitgaand dat die TV wel RGB op SCART ondersteunt is composite de meest slechte optie ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 06-03-2007 23:41 ]

Pagina: 1