Headphone DAC+AMP voor IN de computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Topicstarter
Bestaat er een apparaat voor in een computer met een digitale audio ingang, goede kwaliteit DAC (digital/analog converter) en versterker voor een koptelefoon? Dus iets voor in een 5.25" bay bijvoorbeeld?

Ben namelijk niet tevreden met de DAC van m`n geluidskaart i.c.m. mijn koptelefoon. De game effecten en performance van de X-Fi zijn geweldig, maar het analoge signaal is niet hoogwaardig. Dit wil ik dus overlaten aan een ander apparaat, maar wil geen los kastje op m`n computerkast!

Geluidskaart: Creative X-Fi Fatal1ty (incl. drive met optisch en coax digitale uitgangen)
Koptelefoon: Sennheiser HD595

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 06-03-2007 08:43 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
iemand? ...bestaat niet?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Wat voor apperaat is er op de digitale aansluiting aangesloten? Daar zit natuurlijk ook een DAC ingebouwd. Als je daar nou eens je hoofdtelefoon op aansluit?

• Tha Ra
Mischien bedoel je zoiets? Met een beetje moeite is het wel in een drivebay te bouwen.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:09:
Wat voor apperaat is er op de digitale aansluiting aangesloten? Daar zit natuurlijk ook een DAC ingebouwd. Als je daar nou eens je hoofdtelefoon op aansluit?
Een Logitech Z-5500 Digital speakerset. Maar die doet `t niet veel beter.
Tha Ra schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:11:
Mischien bedoel je zoiets? Met een beetje moeite is het wel in een drivebay te bouwen.
Ja zoiets, maar dan echt voor in de computer, ben totaal geen doe-het-zelf-er :s
Deze moet trouwens aan twee kanten bedient worden, gaat dus niet werken in een bay.

[ Voor 34% gewijzigd door Patriek op 07-03-2007 17:41 ]

• Tha Ra
Mischien kan je dan een 2e geluidskaart kopen met een goede DAC.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Tha Ra schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:00:
Mischien kan je dan een 2e geluidskaart kopen met een goede DAC.
Ja dat zou kunnen, maar die zijn niet zo geschikt voor gaming als mijn X-Fi. Die doet het vooral goed voor koptelefoons met z`n CMSS-3D. Aangezien ik een zeer competitieve gamer ben is dit heel belangrijk voor me.

• Tha Ra
Patriek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:36:
[...]

Ja dat zou kunnen, maar die zijn niet zo geschikt voor gaming als mijn X-Fi. Die doet het vooral goed voor koptelefoons met z`n CMSS-3D. Aangezien ik een zeer competitieve gamer ben is dit heel belangrijk voor me.
Ik denk dat je toch een externe DAC moet kopen, en deze zijn best prijzig (reken op zo'n € 100 minstens). Creative heeft zelf een externe DAC maar diezal waarschijnlijk hetzelfde geuid als die X-Fi's geven.

Verwijderd

Tha Ra schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat je toch een externe DAC moet kopen, en deze zijn best prijzig (reken op zo'n € 100 minstens). Creative heeft zelf een externe DAC maar diezal waarschijnlijk hetzelfde geuid als die X-Fi's geven.
+ koptelefoonversterker.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Ja die apparaten ken ik, maar het gaat er hier juist om dat het in mijn computerkast komt.
Lijkt me toch niet zo`n rare gedachte aangezien er massa`s mensen zijn die muziek via hun computer beluisteren. En dat zal alleen maar meer worden met de groei van online muziekdiensten.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Nog ns proberen... *bumb*

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Goed ik geef `t op.
Ondernemers in hardware, hier is je gat in de markt ;)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik snap je frustratie.

kzit met hetzelfde verhaal en ben sinds kort (paar dagen) ook naar een passende oplossing.
heb stomtoevallig ook een 595 en een X-fi, maar dan de extreme music versie.

wat links waar ik nu mee bezig ben:

http://www.tweakheadz.com/soundcards_for_the_home_studio.htm

http://www.emu.com/news/reviews/

http://www.gear4music.com/

heb een winkeltje gevonden die merken als ESI, EMU en M-audio verkopen, nu zijn dit ook toevallig de merken die telkens terugkomen in mijn googleomzwervingen dus ik denk dat ik het maar hierbij beperk.

wat opvalt is dat er schijnbaar geen simpele oplossing is om een beetje highend naar muziek te luisteren met of zonder behoud van je bestaande geluidskaart.
ook is het erg moeilijk in te schatten hoeveel het scheelt in kwaliteit tussen bv een ext DAC en de x-fi zelf.
ik draai bv nu meestal 192kbps mp3's met foobar en kernelstreaming. dit klinkt gewoon goed maar hoeveel beter zal het klinken als ik een DAC van €200 ertussen hang.
zal ik de mp3 compressie meer horen?

ook het vista driver verhaal is onduidelijk bij de meeste sites.
allemaal vragen die je niet zo kan opgooglen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Tha Ra
je zou een goede geluidskaart met digital in kunnen gebruiken als dac

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ja dat kan.

ik heb mn oog laten vallen op de esi juli@. kwam em al eerder tegen in andere topics.

http://www.digit-life.com/articles2/esi-julia/index.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/esi/julia/box.jpg

maar ik zal ook nog even kijken voor externe dacs voor de zekerheid. de denon da500 ben ik al een paar keer tegen gekomen.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Nu zal ik er misschien naastzitten, maar zit het probleem bij de X-Fi misschien niet bij de DAC maar bij de koptelefoonversterker? Na wat googlen bleek dat de X-Fi een Crystal CS4382 DAC gebruikt en de Pro versie zelfs een CS4398. Deze laatste zit ook in Marantz cd-spelers en dvd-spelers van enkele honderden euro's.
Misschien is het het proberen waard om een koptelefoonversterker te lenen van iemand en deze op de line-out aan te sluiten. Als dit nog steeds slecht geluid geeft is er misschien teveel storing op de geluidskaart (te weinig afscherming gebruikt of te weinig stabilisatie?) en kan je altijd nog kijken voor een andere DAC.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Wat is er mis met een goede AV Receiver met digital in? Die zijn er zat op de markt, en als je em een beetje goed uitzoekt kun je op de betere momenten ook nog door luidsprekers naar je muziek luisteren... Als je zoveel uitgeeft voor een goede koptelefoon heb je er kennelijk wel geld voor over om naar muziek te luisteren :)

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

de DAC zorgt voor een groot gedeelte voor de kwaliteit van het geluid, dus het is goed om te weten welk type dac er op zit.
marantz cdspelers zijn geen kleine jongens.

over die storing: er zit altijd een flinke dosis straling in de pc kast en dus zal het geluid zowiezo beter zijn als je dezelfde kwaliteit apparaat extern doet.

edit: er is niets mis met een goede av receiver, maar het gaat er mij voornamelijk om een zo zuiver mogelijk geluid via de koptelefoon te krijgen.
ik wil gewoon niet dat het geluid overal doorheen moet gaan, daarom heb ik em nu ook direct via de geluidskaart. de 595 staat er bekend om dat ie dat makkelijk kan hebben

[ Voor 32% gewijzigd door MUSTIS op 16-04-2007 11:16 ]

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Ok, ik gebruik zelf SH HD555 op een Onkyo TX-DS484 (A/V-Receiver) met digitale input. Voor zover ik het begrijp moet dat allemaal goed werken omdat het geluid digitaal blijft totdat het in de receiver is (dus geen verlies, mits je kabels goed zijn), en die weet er wel raad mee :)
Pagina: 1