Toon posts:

[2003] Voorkomen tweede remote desktopsessie per user*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar hoe ik het voor elkaar krijg om de verschillende sessies die 2003 maakt bij het gebruik van remote desktop op verschillende PC'S dicht te gooien.

Deze server draait ergens anders namelijk en soms zit ik thuis via Remote bezig maar soms ook elders. Maar ik heb het nog neit voor elkaar dat ik gewoon in de zelfde sessie kom want nu crasht mijn FTP server steeds omdat die log bestanden wil gebruiken en openen die al in gebruik zijn.

Erg vervelend dus... Weet iemand misschien de oplossing ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

/console

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
En dan neem ik aan dat ik een optie moet aan / uitvinken ... Zoja... Welke ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Inloggen met "mstsc /console"? Hiermee krijg je altijd dezelfde verbinding, namelijk de console (waar het beeldscherm eventueel op aangesloten is).

Verder:
Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/ts_end_session.png

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon "log off" ipv eruitknikkeren is ook een oplossing natuurlijk
en dan bedoel ik als je klaar bent met je sessie

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 06-03-2007 01:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:10:
Inloggen met "mstsc /console"? Hiermee krijg je altijd dezelfde verbinding, namelijk de console (waar het beeldscherm eventueel op aangesloten is).

Verder:
[afbeelding]
Thnx. Zal het morgen meteen proberen ..... :*)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

de optie /console is geintroduceerd in windows server 2003. Dit geeft je de mogelijkheid om op de 0 sessie in te loggen. Met andere woorden, de daadwerkelijke console. Dus de andere sessies blijven vrij. De 0 console geeft je ook de volledige beschikking over de CPU en Memory terwijl de andere 2 admin sessies dit niet geven :)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:47:
de optie /console is geintroduceerd in windows server 2003. Dit geeft je de mogelijkheid om op de 0 sessie in te loggen. Met andere woorden, de daadwerkelijke console. Dus de andere sessies blijven vrij. De 0 console geeft je ook de volledige beschikking over de CPU en Memory terwijl de andere 2 admin sessies dit niet geven :)
De /console werkt perfect ! Ik zal later te denken je kan het evt. ook gewoon via VNC doen heb je het probleem ook niet. Maar dit werkt ook goed !

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het niet (eigenlijk) veel netter om een ftpserver te nemen die niet crasht door het inloggen van een tweede sessie? Windows heeft al een ingebouwde.

Ik pas de topictitel nog even aan.
Sessies van 2003 Enterprise > [2003] Voorkomen tweede remote desktopsessie per user*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1