Toon posts:

Sitecom WL 122 icm Apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer Apache te benaderen op mijn thuisnetwerk en de webserver zit achter een Sitecom WL 122. Nu heb ik geprobeerd poort 80 en 443 te forwarden naar de webserver, maar ik krijg alleen maar 404 errors en inlogschermpjes van mijn router.

Bij mijn vorige switch, een oude sitecom, hoefde ik alleen poort 80 te forwarden en kon ik erbij.

Ik heb de firewall uitstaan en voor de rest niks geks gedaan, alleen de oude switch vervangen door de router.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat het komt door de combinatie met mijn modem/router.
Ik wil nu de modem met DMZ configureren, maar dat lukt niet helemaal. Kan iemand me helpen om dit te configureren?

Het betreft een CopperJet 816-2p icm met de ISP Fiberworld.

de manual heb ik al wel gevonden.

Op pagina 27 wordt gesproken over DMZ en staat er dat je 2 Security Interfaces moet toevoegen, maar als ik er 1 toevoeg, bijvoorbeeld dmz, dan kan ik geen 2e toevoegen, bijvoorbeeld external.

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 17:38 ]

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:57
Probeer je vanuit je eigen netwerk via je externe internet IP adres naar je eigen interne Apache server te gaan? Want dan gaat het inderdaad niet werken op deze manier, aangezien zodra jouw router jouw externe IP adres voorbij ziet flitsen, denkt van "hee, dat is míjn IP" en dan zelf probeert die HTTP(s) pagina's te genereren.

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:57
Oh ja trouwens, knap van jou dat je met een switch poorten kon forwarden ;)