Steeds meer topics over persoonlijke problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De laatste tijd zie ik in SG steeds meer topics geopend in de trant van "Meneer X stuurt mij alsnog een factuur, HELP!" of "Stel Y wil terugtrekken uit verkoop PC/huis/caravan".

Nou is het op zich wel leuk als wij deze mensen hier mee zouden kunnen helpen, maar...
  • veel van deze topics worden gesloten in de trant van: "Neem maar contact op met de hypotheker/rechtsbijstand/iets anders". En terecht.
  • 20 users geven precies een ander advies. Om vervolgens niets meer van de TS te horen. :+
  • Het worden er zoveel. :X
  • Is het nog wel zo gezond om bepaalde dingen hier te behandelen? (relatieproblemen e.d.) :/
Ik zou graag met dít topic de discussie aan willen zwengelen of het nog wel zo verstandig is om dit soort dingen toe te laten. Er is namelijk een ander Nederlandstalig drie-letterig forum waar je met dit soort problemen prima terechtkunt. En mocht er een slotje op komen, dan heb ik in ieder geval mijn mening gegeven :P

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnienerd op 05-03-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel goed vindt ik?

Mijn meming: ik vindt dat het hier wel mag op komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, van mij hoeven die topics ook niet zo, ik vond ze altijd wel leuk om te lezen en kon af en toe nog een zinnige opmerking plaatsen, maar het zijn er wel erg veel aan het worden.

Maar goed, mocht je gewoon geen zin hebben in de topics, dan zou ik ze gewoon negeren (is ook wat ik tegenwoordig doe) en gooi desnoods SG uit je active topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je je er aan stoort, zou ik haast zeggen, kom niet meer in SG.

De SG is voor alles wat niet techy is. Dus aangenomen past de rest, en dus ook deze topics, daar prima in.

Topics over afvallen of welk broodje nu wel of niet goed is, zou mij persoonlijk ook niet intresseren (ik vind mezelf 20 kilo te licht). Daarintegen vind ik de door jouw aangedragen topics toch wel interresant. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Dat andere forum waar jij op doelt, zou ik persoonlijk niet met deze dingen mee aankomen. Gezien het niveau wat zich daar in het algemeen rondloopt.

GoT/tweakers.net heeft inmiddels meer dan 200.000 users als ik me niet vergis, en ze kunnen het niet voor iedereen wenselijk maken. Je staat opzich vrij de SG te filteren, of gewoon die topics niet lezen kan ook.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vinnienerd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:27:
Er is namelijk een ander Nederlandstalig drie-letterig forum waar je met dit soort problemen prima terechtkunt.
Waarom hebben we hier dan nog een Hoofdgroep General Chat? Kunnen we de Huiskamer ook wel dichtgooien en naar FoK! verwijzen ;)

In de SG richtlijnen staat het volgende:
We zien verder liever geen topics die alleen voor jezelf van nut zijn zoals huiswerkvragen, simpele liefdesvragen aangaande jezelf of vragen die je met behulp van bijv. google ook terug kunt vinden.
Liever zien we een interessante discussie waar meerdere mensen wat aan kunnen hebben.
Nu ben ik met je eens dat er alsnog voldoende topics voorbij komen die in eerste instantie bedoeld zijn om de topicstarter te helpen en niet om een algemene interessante discussie te starten. Daarentegen zijn dergelijke topics niet per definitie oninteressant discussievoer. De kracht van SG is ook de diversiteit van onderwerpen die er kunnen worden geplaatst en daar horen ook topics bij zoals jij noemt.
Is het nog wel zo gezond om bepaalde dingen hier te behandelen? (relatieproblemen e.d.)
Relatieproblemen horen doorgaans dan ook in de Huiskamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind het idd jammer als de TS niet meer antwoord. Zelf heb ik ook al x aantal persoonlijke topics geopent, maar heb altijd zelf geantwoord.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
[list]
• veel van deze topics worden gesloten in de trant van: "Neem maar contact op met de hypotheker/rechtsbijstand/iets anders". En terecht.
Er wordt weinig gesloten in SG behalve af en toe eenvoudige opzoekvragen.
• 20 users geven precies een ander advies. Om vervolgens niets meer van de TS te horen. :+
Dat 20 users een ander advies geven is mogelijk. Het is immers een discussieforum. Een goede lezer haalt de voor hem relevante informatie er wel uit :)

Soms komt het voor dat een TS niet meer reageert, maar op gevoel zou ik zeggen dat het meevalt.
• Het worden er zoveel. :X
Heb je hier enige onderbouwing voor? De huidige aantallen zijn vrij normaal voor SG.
• Is het nog wel zo gezond om bepaalde dingen hier te behandelen? (relatieproblemen e.d.) :/
Er is op GoT altijd ruimte voor geweest en het wordt gewaardeerd door (een deel van de) GoT-ers. Dat lijkt me voldoende reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SmartDoDo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:39:

Relatieproblemen horen doorgaans dan ook in de Huiskamer :)
Puur uit nieuwsgierigheid, maar waarom horen juist relatietopics in de HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RoD schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:09:
[...]

Omdat die meestal vrij privé zijn. ;)

Overigens heb ik niet het idee dat er een probleem is. Er zijn blijkbaar mensen die er baat bij hebben dergelijke topics te openen, en er zijn mensen die er nut in zien om in diezelfde topics te posten. Wie ben jij (Vinnienerd) dan om te zeggen dat dat niet mag? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

-NMe- schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:28:
Omdat die meestal vrij privé zijn. ;)
Jij vindt een forum waar op dit moment 4859 mensen inkunnen prive? 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

moto-moi schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:02:
[...]

En het aantal is growing :P Overigens snap ik sowieso niet dat je dingen als prive markeert en dan op internet zet :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De laatste tijd zie ik in SG steeds meer topics geopend in de trant van "Meneer X stuurt mij alsnog een factuur, HELP!" of "Stel Y wil terugtrekken uit verkoop PC/huis/caravan".
Je doelt op een topic wat momenteel op GoT loopt? Zo'n topic is IMHO tekenend voor de kracht en het community gevoel op GoT. Super boeiend om te volgen. Vaak worden dit soort topics geopend als er duidelijk onrecht is aangedaan, en altijd leuk om de uitkomst uiteindelijk te vernemen, wat die dan ook wezen mag.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

[...]

In ieder geval meer privé dan een forum waar iedereen in kan, en die ook nog eens door allerlei search-botje gecrawled worden :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Zo privé als een exhibitionist zich maar kan wensen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gunner schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:08:
[...]

Je doelt op een topic wat momenteel op GoT loopt? Zo'n topic is IMHO tekenend voor de kracht en het community gevoel op GoT. Super boeiend om te volgen. Vaak worden dit soort topics geopend als er duidelijk onrecht is aangedaan, en altijd leuk om de uitkomst uiteindelijk te vernemen, wat die dan ook wezen mag.
hier ben ik het wel mee eens ...
Een echte community bied ook ruimte voor zulke persoonlijke threads over persoonlijke zaken ...

natuurlijk binnen bepaalde grenzen; waarin duidelijk is dat voor de échte problemen een forum niet een solide 'oplossing' kan bieden en er geen enkele 'aansprakelijkheid' kan zijn of garantie dat de gegeven adviezen ook de juiste uitwekring hebben.
verder lijkt het me ook belangrijk dat de posters enigszins doorhebben dat ze nooit àl te persoonlijke zaken op een forum moeten gaan posten als ze menen mogelijk negatieve gevolgen te ervaren als zoiets zou 'uitlekken'...

zelfs van besloten fora kunnen we geen enkele garantie geven dat dat ook werkelijk geheel besloten blijft en niks ervan zou 'kunnen' uitlekken ... daarvoor zijn er altijd teveel verschillende mensen aanwezig en kan het altijd zo zijn dat dingen 'doorverteld' worden.

Ik vind het overigens ook geen echt goed argument dat er ook een ander forum zou zijn waar meer ruimte is voor 'persoonlijke zaken', ik neem dat daarbij gedoeld wordt op Fok!
Gezien het 'stijl-verschil' kan ik me ok best voorstellen dat mensen op sommige momenten liever iets op GoT zou willen vertellen of 'posten', dan op Fok! de manier van reageren en de doelgroep die meestal aanwezig is en post is redelijk 'anders'.

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 06-03-2007 12:40 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:27

sjaakaq

It might get loud

Ik vind dat zulke topics zeker mogen, maar het zou fijn zijn als de TS na een tijdje terug kwam om de uitkomst te vertellen. Wat de TS van dit topic zegt klopt: meestal is de laatste post iets in de trant van "bel met x" of "ik ga contact opnemen met y" en that's it...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind het ook wel leuk om sommige dingen te volgen (leedvermaak? :X ), maar er zitten veel onderwerpen bij waarvan ik denk: een normaal mensen zou dit niet op Internet zetten. (nofi)
-NMe- schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:28:
[...] Wie ben jij (Vinnienerd) dan om te zeggen dat dat niet mag? :)
Ik wil slechts de discussie aanzwengelen O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Vinnienerd op 06-03-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

RoD schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:09:
[...]

Ze horen niet per definitie in SG maar is ook weer afhankelijk van de strekking van het verhaal. Wanneer het om Lieve Mona achtige zaken gaat is de HK daarvoor beter geschikt. Daarentegen is SG een prima plek wanneer er in het algemeen over een relatie wordt gesproken.

Iets als "Mijn vriendin is boos omdat ik haar verjaardag ben vergeten" zal overigens eerder in de HK passen dan in SG, wat uiteraard alsnog niet wil zeggen dat er geen serieuze reacties gewenst zijn. In SG zien we iig liever geen grote aantallen relatievragen.
Pagina: 1