Toon posts:

een beetje hulp is altijd welkom

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey aan iedereen die hier eens komt kijken. (alvast bedankt om die moeite al te doen :D)
Ik zit een beetje vast.
Ik ben een beetje onzeker van wat ik al gezien en gekozen heb om een goede en toch betaalbare pc te maken.
Mijn budget licht tussen de 1800 en de 2500 (liefst verkies ik toch het eerste getal :p)
Heb de overstap naar vista al gedaan en daarom ook de overstap van een lage pc naar een beter en hopelijk een high end pc.

Waar ik al wel zeker van ben is:
3d card: 1X Sparkle Calibre nVidia GeForce 8800GTX 768MB
Case: Coolermaster Stacker 832
Voeding: Coolermaster 600W iGreen (aangezien niet meer nodig is ;) )
CPU: Intel Core2 Duo E6700 2.67GHz 4MB Boxed (aangezien die van prijs zullen dalen in een paar weken)

Bij de opmerking van de cpu kan je dus merken dat de aankoop niet voor direct is (wegens dat ik wat onzeker ben 8)7 )

Wat nu de grote vragen zijn:
1- Welk mobo zou ik het beste gebruiken om beste te combineren met deze 3?? (case niet meegerekend)
2- Wat voor geheugen zou ik gebruiken?? (had zelf corsair XMS2 series in gedachte wegens meerdere goede reacties, maar daar stopt mij gedacht dan ook bij :D)
3- Zou ik blijven bij traditionele S-ata schijven of zou ik een over stap maken naar raptor, omwille van vista??
4- Zou er iets beter gaan bij de 3 hardware punten dat ik vernoemd heb om betere prestatie of gelijke prestatie maar goedkoper te krijgen??

Alvast bedankt voor je aandacht.
Hopelijk krijg ik spoedig een eerste reactie met wat meer uitleg.

Vriendelijke groeten,
}:O Xyza }:O

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Eisen?
2. Tsja, dat is de meest voorkomende vraag hier op GoT zo'n beetje. Zoek ns rond, dan zie je snel genoeg wat je nodig hebt. Handig is ook De Geheugen Koopgids als je niet weet wat het allemaal inhoudt.
3. Raptor voor Vista? :?
4. Ik snap niet wat je met deze vraag bedoeld.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Even een aanmerking op de processor:
Neem liever een E6600. Deze is veel goedkoper, en is maar 270MHz langzamer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Persoonlijk zou ik de Gigabyte 965P-DS3 of DS4 pakken, goede stabiele planken en je kunt er nog leuk mee OCen (nu snap ik die E6700 niet, je kunt veel goedkopere cpus krijgen die vrijwel net zo snel te clocken zijn).

2. Kijk op de QVL van je mobo. Geheugen kan nog zo goed zijn, als je mobo er niet mee overweg kan dan heb je er nog weinig aan. Daarom zou ik voor Gigabyte gaan, die dingen vreten over het algemeen alles wel.

3. Waarom niet 2 disks in RAID0? Das lekker snel en je hebt gelijk een stuk meer opslag dan met 1 enkele raptor voor een gelijk bedrag.

Verder heb ik geen idee wat je pc moet gaan doen, dus wat dat betreft moeilijk te zeggen of je bepaalde dingen over het hoofdziet.

Verwijderd

Topicstarter
K, alvast bedank voor de snelle reply;s.

1- Op het gebied van mobo + ram ben ik niet echt bekend daarom deze vraag.

2- Waarom ik deze cpu heb genomen is om dat deze in prijs zal dalen in het kort dus waarom minder gaan als deze voor de zelfde prijs zal verkocht worden als de E6600? (andere meningen zijn zeker welkom. Dit is geen standpunt en valt te veranderen.)

3- Ik ben niet bekend in de regio raptor schijven daarom zou ik daar dan ook wel een beetje meer uitleg bij krijgen. waarom niet, En wat dat temaken heeft met vista. Wat ik alvast wist was dat raptor schijven de prestatie verbeterde van bestanden overdracht + opstarten van Windows and stuff.

4- Deze pc zal voornamelijk bestemd zijn voor games (bv: FSX; binnenkort cryses ; en meerdere goede games die opkomst zijn)

5- Ben ook niet echt van plan om zodra ik mijn volledige pc heb, die ook direct te OCen aangezien ik probeer van al het nieuwe spul af te blijven zolang het niet moet.

Meer vragen zijn welkom

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
2- Waarom ik deze cpu heb genomen is om dat deze in prijs zal dalen in het kort dus waarom minder gaan als deze voor de zelfde prijs zal verkocht worden als de E6600? (andere meningen zijn zeker welkom. Dit is geen standpunt en valt te veranderen.)
Omdat de E6600 op datzelfde moment ook weer in prijs verlaagd wordt, en het verschil tussen een E6700 en E6600 nihil is :)

Overigens is een E6600 ook veel beter over te klokken, dus ook een hele grote kans dat je deze veel verder zal krijgen dan een E6700.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Cpt.Iglo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:49:
[...]
Omdat de E6600 op datzelfde moment ook weer in prijs verlaagd wordt, en het verschil tussen een E6700 en E6600 nihil is :)

Overigens is een E6600 ook veel beter over te klokken, dus ook een hele grote kans dat je deze veel verder zal krijgen dan een E6700.
Waarom is een e6600 beter te overklokken? Een e6700 is juist in het voordeel met zijn multi van 10. Een e6600 lijkt beter omdat die het meest voor komt. Logies omdat die niet zo duur is.

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Iglo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:49:
[...]

Ik denk niet direct aan OCen maar toekomst gericht is het wel slim gezien.

Dat OCen weet ik niet dus daar hou ik men mondt ook voor.

K de vergelijking tussen E6700 en E6600 is niet echt te noemen groot maar hij is er wel maar inderdaad prijs/kwaliteit's vergelijking is de E 6600 de betere keuze. (toch blijf ik twijfels hebben na bassie's reply. iemand meer info hierover??)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 23:00 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Persoonlijk vind ik het gewoon zonde van het geld om voor een dure processor te gaan als een veel goedkopere proc de prestaties redelijk benadert. Steek dat geld wat je bespaart in je zak en gebruik het voor een eventuele upgrade.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Xyza, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.